۹۰ درصد صنوف مازندران به چرخه اقتصادی بازگشتند

۹۰ درصد صنوف مازندران به چرخه اقتصادی بازگشتند

حسینقلی قوانلو روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا مجموع صنوف مازندران را بیش از ۱۷۰ هزار واحد اعلام کرد و افزود که از این تعداد ۱۵۰ واحد به عنوان مشاغل کم خطر و یا با خطر متوسط در برابر شیوع ویروس کرونا فعالیت اقتصادی خود را از سر گرفتند. 

وی با بیان اینکه کم خطر بودن به معنای بی خطر بودن نیست ، گفت : طبق توصیه های بهداشتی ویروس کرونا در هر محلی قابلیت انتقال دارد و هیچ نوع کنشی در برابر این ویروس در امان نیست. 

رییس سازمان صنعت مازندران تاکید کرد : فعالیت تمامی واحدهای صنفی مازندران منوط به رعایت کامل و بدن کم و کاست پرتکل‌های بهداشتی است و اصناف باید از وزارت بهداشت دستورالعمل های بهداشتی و کد رهگیری دریافت کنند. 

قوانلو با اعلام این که در حال حاضر ۲۱ هزار واحد صنفی در تعطیلی کرونایی به سر می برند که تمامی آنها از مشاغل پر خطر محسوب می شوند ، گفت : ۱۷ هزار واحد صنفی از این تعداد زیر مجموعه صنعت ، معدن و تجارت هستند و چهار هزار واحد صنفی نیز مربوط به بخش گردشگری است که از هرگونه فعالیت اقتصادی منع هستند. 

وی تعداد مشاغل بیکار در واحدهای صنفی استان را حدود ۴۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود که این افراد هنوز نیز از بیمه بیماری برخوردار نشدند.

قوانلو اظهار داشت : بازگشت این واحدهای اقتصادی منوط به تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا اس که تاکنون هیچگونه تصمیمی دراین باره به ما ابلاغ نشد. 

شیوع ویروس کرونا که از ابتدای اسفند ماه سال گذشته وارد مازندران شد ، خسارات گسترده ای به بخش های تولیدی و اقتصادی مازندران وارد کرد. شیوع این ویروس در حال حاضر با وجود بازگشایی بخش قابل توجهی از فعالیت های اقتصادی ، اما مهم ترین حوزه های اقتصادی مازندران مانند گردشگری را در حالت تعطیلی دارد.   

طبق آخرین برآوردهای سازمان صنعت مازندران ، کرونا و تعطیلی واحدهای صنفی در این مدت باعث شد تا صنوف استان ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان کمتر درآمدزایی کنند.

هم اکنون نیز طبق آخرین آمار واحدهای درمانی مازندران در مجموع حدود ۴۸۶ بیمار کرونایی در بیمارستان های مازندران بستری هستند که در روزهای اخیر روند صعودی داشته است.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha