معادن راکد مازندران فعال می‌شوند

معادن راکد مازندران فعال می‌شوند

به گزارش مازندروز، حسینقلی قوانلو پیش ازظهر پنجشنبه در نشست جهش تولید مازندران در سالن اجتماعات سازمان صمت استان با اشاره به برنامه های جهش تولید، فعال کردن معادن غیرفعال را از جمله برنامه ها برای جهش تولید بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه درصدی از معادن استان غیرفعال و راکد هستند، بهره گیری از ظرفیت معادن را در حوزه اشتغال و رونق تولید بسیار مهم برشمرد و گفت: علاوه بر آن باید به سمت توسعه صنایع معدنی و زنجیره های تولید گام برداریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران شمار معادن دارای مجوز را ۲۵۰ معدن اعلام کرد و گفت: نیمی از این معادن غیرفعال هستند.

قوانلو، با بیان اینکه چهار پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و شیلاتی در استان در حال ساخت است، تکمیل این پایانه ها را از دیگر اولویت ها در سال جهش تولید برشمرد و گفت: افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی نیز می تواند به جهش تولید کمک کند زیرا اکنون بسیاری از واحدها با ظرفیت پایین تر مشغول فعالیت هستند.

وی بهبود فضای کسب و کار، توسعه فناوری محصولات دانش بنیان را گام اساسی برای جهش تولید در حوزه صنعت و معدن دانست و گفت: علاوه براین باید در حوزه مدیریت صادرات و واردات برنامه ریزی خوبی صورت گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به انجام بیش از ۴۸ هزار بازرسی از حوزه اصناف در استان اظهار داشت: این بازرسی ها منجر به تعطیلی بیش از دو هزار و ۳۰۰ واحد صنفی متخلف در استان شده است.

قوانلو گرانفروشی، عدم درج قیمت، احتکار، عدم ارائه فاکتور و غیره را از جمله تخلفات برشمرد و گفت: بیش از هزار و ۶۰۰ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

16 هزار تن پرتقال از مازندران به سراسر کشور حمل شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha