چهار هزار مددجوی بهزیستی مازندران مشمول بسته معیشتی هستند

چهار هزار مددجوی بهزیستی مازندران مشمول بسته معیشتی هستند

فرزاد گوهردهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اعطای بسته معیشتی ماه مبارک رمضان مددجویان بهزیستی مازندران یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که به بهزیستی استان ابلاغ شد. 

وی افزود: بسته معیشتی ماه مبارک رمضان شامل خانواده هایی خواهد شد که به طور مستقیم یا غیر مستقیم از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند که اغلب مربوط به بیکاری سرپرستان خانوار یا کاهش درآمد آنان است. 

مدیرکل بهزیستی مازندران بسته های معیشتی بهزیستی را به صورت کمک نقدی عنوان کرد و گفت: این مبلغ تا حداکثر یک هفته آینده به شماره حساب سرپرستان خانوار یا مددجو واریز می شود. 

 گوهردهی کف بسته های معیشتی مربوط به آسیب ویروس کرونا را ۳۰۰ هزار تومان  و سقف آن را نیز تا ۵۰۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: بستگی به شرایط و تعداد اعضای خانواده های تحت پوشش این میزان متغیر است. 

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مشاغل فشار زیادی به مددجویان بهزیستی وارد کرد ، افزود: خوشبختانه با حمایت دولت در اعطای یارانه معیشتی ، حمایت خیرین و همچنین خود مددجویان توانستیم تا حد زیادی این فشار را مدیریت کنیم. 

مدیرکل بهزیستی مازندران خواستار تداوم حمایت خیرین از مجموعه بهزیستی شد تا از تبدیل مشکلات اقتصادی شیوع کرونا به آسیب های اجتماعی در اقشار آسیب پذیر جلوگیری شود. 

به گفته او ارائه بسته های معیشت غذایی و بهداشتی همچنان میان مددجویان بهزیستی تا عادی شدن شرایط ادامه خواهد داشت. 

مرگ ناشی از کرونا در مددجویان بهزیستی نداشتیم

گوهردهی همچنین به ابتلای مددجویان بهزیستی به ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: تاکنون مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در میان مددجویان بهزیستی مازندران نداشته ایم. 

وی در مورد آمار مددجویان مبتلا به ویروس کرونا نیز گفت: طبق دستور العمل این آمار باید از سوی رئیس سازمان بهزیستی اعلام شود و استان ها از ارائه گزارش منع هستند اما در حال حاضر مورد نگران کننده در میان مددجویان بهزیستی وجود ندارد. 

مدیرکل بهزیستی بار دیگر مهم ترین دغدغه مددجویان بهزیستی مازندران را موضوع معیشت عنوان کرد و افزود: اگر از این اقشار حمایت نشود باید منتظر پیامدهای نگران کننده ان باشیم. 

بهزیستی مازندران ۲۴۵ هزار مددجوی تحت پوشش دارد که از این تعداد حدود ۵۸ هزار نفر مستمری نقدی دریافت می کنند. 

شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند ماه سال گذشته علاوه بر بخش های درمانی ، اقتصادی و آموزشی ، به اقشار آسیب پذیر نیز خسارات جدی وارد کرد و حلقه معیشت آنها را تنگ کرد. 

این ویروس هنوز نیز در مازندران وجود داشته و در حال حاضر حدود ۳۷۰ بیمار مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند. 

اخبار مرتبط

حدود ۶۱ هزار نفر توانخواه تحت پوشش بهزیستی مازندران

34 مرکز آسیب در سطح مازندران داریم

۲۷ هزار بسته کمک معیشتی بین مددجویان بهزیستی مازندران توزیع شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha