استان علویان مازندران آماده برگزاری مجازی مراسمات ماه رمضان+ اوقات شرعی

استان علویان مازندران آماده برگزاری مجازی مراسمات ماه رمضان+ اوقات شرعی

خداوند متعال گاهی فرصت‌هایی را در زندگی انسان قرار میدهد که باید خود را در معرض این نسیم‌ها قرار دهد، در غیر این صورت خسارتی می‌بیند که به آسانی قابل جبران نیست.

یکی از این فرصت‌های مبارک، روزها و شب‌های ماه مبارک رمضان است. این فرصت به اندازه ای  مقدس و با برکت است که پیامبر اکرم (ص) در مورد آن فرمودند: " مردم، ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به شما رو کرده است، ماهی است که پیش خدا بهترین ماه است و روزهایش بهترین روزها و شبهایش بهترین شبها و ساعاتش بهترین ساعات است "

امسال شرایط برپایی مراسمات ماه مبارک رمضان با وضعیت شیوع ویروس کرونا با سبک و سیاق خاص و جدیدی برگزار تا عطر و بوی رمضانی در جای جای استان علوی تبار مازندران تجلی داشته باشد.

مراسمات امسال ماه مبارک رمضان در تکایا و مساجد استان به صورت مجازی برگزار می‌شود و تجمعات در مساجد تاکنون تا هفته نخست ماه مبارک رمضان ممنوع اعلام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در این باره به تسنیم گفت: امسال با شیوع ویروس منحوس کرونا در جهان، کشور و استان ما برنامه‌های مذهبی با محوریت قرآنی در فضای مجازی برگزار  و هیچ برنامه ای در مساجد، تکایا و امامزادگان مذهبی به صورت تجمعی برگزار نمی‌شود.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی افزود: ماه رمضان ماه میهمانی خدا بوده که در سال‌های گذشته مومنان با حضور در امامزادگان، مساجد و تکایا به عبادات می‌پرداختند اما امسال  طرح ضیافت الهی  در فضای مجازی اجرا می‌شود.

توزیع بسته های غذایی بین خانواده‌های نیازمند مناطق

وی گفت: فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در فضای مجازی  و  فعالیت‌های اجتماعی نیز  در امامزادگان شهر و روستا با توزیع موادغذایی برگزار می‌شود. عوایدی که قرار بود در قالب سفره‌های آسمانی و افطاری ساده در امامزادگان هزینه شود، در قالب رزمایش ضیافت همدلی و بصورت بسته‌بندی شده پیش از اذان مغرب بین خانواده‌های مددجوی اطراف امامزاده توزیع شود.

مدیرکل اوقاف  و امور خیریه مازندران گفت: اماکن مذهبی نیز که در سال‌های گذشته دربحث افطار دهی اقدام می‌کردند امسال با کمک خیرین و رعایت نکات بهداشتی اقدام به تهیه  سبد و اقلام موادغذایی می‌کنند و به نیازمندان اطراف اهدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: رزمایش ضیافت همدلی در راستای فرمایش مقام معظم رهبری، مبنی بر کمک مومنانه اجرا می‌شود که در این زمینه 12 هزار بسته معیشتی هر سبد کالا به ارزش سه میلیون ریال از روز گذشته میان نیازمندان و افرادی که کسب و کار آنان با شیوع کرونا دچار مشکل شده در حال توزیع  است.

برپایی منبر کوتاه مجازی در مساجد

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیکل تبلیغات اسلامی مازندران نیز در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به  شیوع ویروس  منحوس کرونا مساجد استان برای نماز و مراسم ماه رمضان تا 15 اردیبهشت تعطیل است و  مساجد چند دقیقه برای پخش قرآن، اذان و ادعیه با رعایت موارد بهداشتی باز است.

وی با اشاره به اینکه در این ایام فعالیت‌های مساجد در فضای مجازی صورت می‌گیرد، افزود: فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی در کانال ویژه مساجد و فضای مجازی با راه اندازی شبکه اجتماعی به کمک هیئت‌های امنا، امام جماعت و بسیج  مساجد، هر روز مطالبی در این شبکه‌ها بارگزاری می‌شود.

شکریان بیان کرد: ارائه یک دقیقه احکام، اخلاق، منبر کوتاه، تفسیر مهارت‌های زندگی، تصحیح قرائت نماز، مسابقات متعدد فرهنگی و قرآنی و جشنواره‌هایی که دارالقرآن و مداحان در نظر گرفتند  بخشی از این فعالیت‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران  گفت: جهت مواسات و کمک‌های مومنانه در مساجد با حضور امام جماعت و بسیجیان این طرح،  اقلامی روزانه تهیه و میان نیازمندان توزیع می‌شود.

شکریان با تاکید بر لغو فعالیت‌های عمومی نظیر افطاردهی  تا نیمه اردیبهشت، تصریح کرد: طرح‌های اجرایی در ایام ماه مبارک رمضان نظیر طرح حبیب در راستای کمک جوانان مسجدی و بسیجیان به سالمندان ناتوان که نمی‌توانند برای خرید اقدام کنند را اجرا می‌کنیم. همچنین طرح اکرام حسنی ویژه ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع)  با هدف حمایت خیران از افر اد بدهکار در فروشگاه و نانوایی و طرح باقیات صالحات با ارائه نان صلواتی، افطاری صلواتی، سحر صلواتی و طرح نذر قربانی در هر محله اجرا می‌شود.

در زیر اوقات شرعی ماه مبارک رمضان در مرکز مازندران به افق ساری را مشاهده کنید.

 

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha