انتقاد مدیرکل دفتر فنی استانداری از کیفیت پروژه‌های عمرانی مازندران

انتقاد مدیرکل دفتر فنی استانداری از کیفیت پروژه‌های عمرانی مازندران

احمد توکلی روز پنجشنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان محمودآباد افزود : متاسفانه پروژه های عمرانی متعددی در شهرستان های مازندران فقط صرفا برای گزارش عملکرد و بدون توجه به کیفیت خدمت رسانی ، افتتاح می شوند.

وی بی توجهی به کیفیت کار را در تکمیل پروژه های عمرانی غیرقابل قبول دانست و هشدار داد : تقریبا اغلب پروژه های عمرانی با جان و زندگی مردم به صورت روزمره سر و کار دارد و نباید کیفیت ساخت این پروژه ها نادیده گرفته شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران گفت : بر اساس ضعف در کیفیت ساخت پروژه های عمرانی و مشکلات در طراحی برخی پروژه های جدید، استاندار مازندران دستور داده است تا اتمام پروژه های قبلی هیچگونه پروژه جدیدی تعریف و کلنگ زنی نشود.

توکلی افزود : کلنگ‌زنی های متعدد بدون رعایت چارچوب های مطلوب مهندسی و در نظر نگرفتن مشکلات بعدی سبب شده است که نه تنها عمر مفید پروژه های عمرانی استان کاهش یابد، بلکه هزینه بسیار زیادی را به استان و دولت برای بازسازی تحمیل کند.

این مسئول گفت : دستگاه های اجرایی متولی پروژه های عمرانی نباید بدون در نظر گرفتن طراحی مناسب و شرایط یک سازه ، صرفا با زخمی کردن پروژه ها نشان دهند که کارشان را انجام دادند چون کلنگ زنی های بدون رعایت موازین فنی برای همه مشکل ایجاد می کند و سبب حیف و میل بیت المال می شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران یکی از مهم ترین موارد کلنگ زنی پروژه ها بدون توجه به تمامی جوانب کار از جمله مسایل بودجه ای و فنی را مربوط به حوزه راهداری در استان دانست و افزود: در اینگونه پروژه ها از همان ابتدا و در مرحله طراحی باید مسایل و مشکلات مربوط به جا به جایی بعضی تاسیسات و موانع زیرساختی بخوبی استخراج و راهکارها به همراه نیازهای بودجه ای پیش بینی شود تا دوره اجرای پروژه طولانی نشود.

ایمن‌سازی جاده‌ها، اولویت مهم در فصل گردشگری  
مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران همچنین در این نشست یکی از مهم ترین اولویت های راهداری و مجموعه دستگاههای مرتبط شهرستان ها را با توجه به در پیش بودن فصل گردشگری تابستانی ، ایمن  سازی جاده ها دانست و گفت :  با توجه به شروع فصل تابستان و تعطیل بودن گردشگری در ایام نوروز ، پیش بینی می شود شاهد مسافرت فزاینده به مازندران و شهرهای گردشگر پذیری مانند محمودآباد و دیگر شهرهای ساحلی باشیم که لازم است ایمن سازی جاده ای در اولویت همه شهرستان ها قر ار گیرد. 

وی توجه ویژه به کمربندی های نیمه تمام شهرها از جمله محمودآباد را ضروری دانست و افزود : شرایط کمربندی هایی مانند کمربندی شهر محمودآباد مطلوب نیست و در صورت عدم ایمن سازی باید منتظر افزایش تصادفات و خسارات جانی و مالی در این مناطق باشیم.

توکلی با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام به دغدغه فکری مردم تبدیل شده است و گاهی از سطح شهرستانی خارج شده و به مشکل استانی تبدیل شده است ، گفت : پروژه های نیمه تمام محمودآباد از جمله کمربندی شرقی ، دوربرگردان کلوده و دوربرگردان مسیر محمودآباد به نور حداکثر ظرف 2 ماه آینده باید تعیین تکلیف شود و به یک نقطه قابل قبول برسد.

وی تاکید کرد: در سال ٩٩ هیچ پروژه ی جدیدی شروع نخواهد شد و باید ایمن سازی پروژه های قبلی و تکمیل آنها در دستور کار قرار گیرد و کمیته برنامه ریزی شهرستان ها موظف هستند قبل از اینکه پروژه جدیدی را تعریف کنند ، پروژه های قبلی را به اتمام برسانند تا رضایتمندی شهروندان افزایش یابد.

انتقاد فرماندار محمودآباد از راه‌وشهرسازی

 فرماندار محمودآباد نیز در این نشست گفت : متاسفانه در حال حاضر پروژه های متعدد عمرانی  صرفا افتتاح می شوند ولی به بهره برداری نمی رسند.
علیرضا شریعت افزود : به عنوان مثال کمربندی شرقی شهرستان محمودآباد که شهریور ماه گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد ، بازگشایی نشد و نواقص آن وجود دارد.

وی نبود روشنایی در این کمربندی و نبود دور برگردان را از اصلی ترین مشکلات این کمربندی دانست و گفت : ما بر نبود اعتبار و مشکلات عدیده ای که در یک سال گذشته برای دولت به وجود آمده است واقفیم ولی می توان با مدیریت درست و با کمی اعتبار که بار سنگین اقتصادی نداشته باشد مشکلات ترافیکی را حل کرد.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha