یک میلیون ماسک توسط کمیته امداد استان مازندران تولید شد

یک میلیون ماسک توسط کمیته امداد استان مازندران تولید شد

یکی از نهادهای اثرگذار در مقابله با آسیب‌های اجتماعی در شرایط بحرانی نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

این نهاد که به دستور معمار کبیر انقلاب تاسیس شده اکنون دارای خدمات موثر و منحصربه فردی به نیازمندان و اقشار کم درآمد جامعه بوده و دارد. تلاش مددجویان و جهادگران کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در شرایط فعلی کرونایی ستودنی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در تشریح اقدامات این نهاد برای مقابله با کرونا ویروس به تسنیم گفت: با توجه به شیوع  ویروس و بیماری کرونا کمیته امداد نیز مانند سایر دستگاه‌ها نسبت به آموزش نکات بهداشتی برای 76 هزار و 500 خانوار یا  130 هزار نفر اقدام کرد و جهت اقدام درخواست‌های مددجویان  دورکاری از طریق فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت.

رضا نوروزی افزود: با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) چهار هزار سبد بهداشتی میان مددجویان توزیع شد و با همکاری بنیاد مستضعفان نیز دو میلیارد تومان به 25 هزار خانوار شامل بیماران صعب العلاج، مادران باردار و شیرده و افراد مسنی که زمینگیر شدند به صورت  نقدی و کالا کمک شد. همچنین بنیاد یک میلیارد و 50 میلیون تومان برای کمک به اقشار آسیب پذیری که تحت پوشش نهادهای حمایتی نبودند و درگیر بیماری کرونا شدند کمک کرد.

وی تصریح کرد: در مجموع جهت تهیه کالا، وجه نقد و سبد بهداشتی با استفاده از اعتبارات امداد، خیران، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی حضرت امام (ره) بیش از چهار میلیارد تومان به 59 هزار خانوار از اسفند سال گذشته و فروردین امسال  جهت پیشگیری از ویروس کرونا پرداخت شد.

نوروزی  گفت: از دیگر خدمات امداد، اعطای وامهای قرض الحسنه مجریان طرح‌های اشتغال وقرض الحسنه کارگشایی که از طریق صندوق امداد و ولایت پرداخت شد و پرداخت اقساط ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت به تعویق افتاد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران اضافه کرد: بیش از 15 مرکز نیکوکاری تاکنون حدود یک میلیون ماسک، ده هزار دستکش نایلکس و لاتکس، 125 هزار لباس مخصوص بیمارستان و30 هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده  تولید و به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اختصاص یافت و بخشی از آنها میان نیازمندان توزیع شد.

تقویت فعالیت فرهنگی در امداد

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران نیز گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، ایجاد فرهنگ و اندیشه صحیح در جامعه جهاد است که در این راستا تمام فعالیت‌های امداد کار فرهنگی است.

حجت الاسلام بشیر عالیشاه افزود: با تعامل همه حوزه‌ها، اردوهای آموزشی، تربیتی، اردوی زیارتی، اردوی اربعین، آموزش خانواده در کانون فرهنگی، غنیسازی اوقات فراغت دانش آموزان ، دانشجویان و خانواده آنان برنامه‌های مختلفی اجرا شد. امسال امور تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان به  امور فرهنگی واگذار شد و  سال گذشته مجتمع شهید رجایی  فریدونکنار میزبان 800 دانش آموز  مقطع متوسطه دوم بود که با حضور 20 طلبه مردو و زن دربحث فعالیت‌های فرهنگی اقدامات خوبی انجام شد.

وی بیان کرد: سال گذشته پنج هزار و 581 نفر  از جوانان و بزرگسالان تحت حمایت کمیته حضرت امام  (ره) به اردوهای زیارتی و فرهنگی مشهد مقدس، قم، عتبات عالیات،پیاده رو اربعین و اردوهای یک روزه اعزام شدند که از این هزارو 700نفر تحت عنوان شوق زیارت برای نخستین بار زائر امام هشتم (ع)بودند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مازندران نیز گفت: سال گذشته جهت ایجاد اشتغال از محل منابع توسعه روستایی، بند ب تبصره 16 و منابع داخلی کمیته امداد، 177 میلیارد تومان برای بیش از شش هزار فرصت شغلی در زمینه کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، خدماتی، حمل و نقل و سایر پرداخت شد.

علی اصغر رضایی افزود: سال گذشته با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی و امسال نیز که سال جهش تولید نامگذاری شد بیشترین اعتبارات به طرح های تولیدی در مشاغل خانگی و کسب و کارهای کارآفرینی اختصاص یافت.

وی گفت: با توجه به شیوع  ویروس کرونا علاوه بر تعویق پرداخت اقساط برای مجریان طرح ، تفاهم نامه ای با اداره پست استان در حال انجام است تا محصولات تولیدی مددجویانی که از طریق کانالها و شبکه مجازی به مشتریان خود معرفی می‌کنند به دست خریداران  سایر نقاط کشور برسانند.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha