راه‌اندازی ۴ کارگاه بزرگ تخصصی لوازم پزشکی در آمل

راه‌اندازی ۴ کارگاه بزرگ تخصصی لوازم پزشکی در آمل

جابر عسگری عصر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام ولادت منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان و گرامیداشت روز مستضعفین با اشاره به روزهای اول شیوع کرونا و تشکیل قرارگاه پدافند زیستی سپاه در شهرستان آمل اظهار کرد:‌ یک کارگاه تولید پوشاک هم با هماهنگی سپاه خط تولید خود را به تولید ماسک بهداشتی تغییر داد و ۵۰ خیاط هم در این کارگاه مشغول فعالیت هستند و روزانه ۷ هزار ماسک از این کارگاه تولید و بین مراکز درمانی، ادارات پرتردد، بنیاد شهید و بنیاد جانبازان و اقشار آسیب پذیر توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: دغدغه اقلام بهداشتی در روزهای اول بود و در همین رابطه ناظرین سلامت وارد میدان شدند و مردم آمل در روزهای اولیه شاهد کشف انبار احتکار لوازم پزشکی بودند که با همکاری ناظرین سلامت بیش از ۱۵۰ هزار انواع اقلام پزشکی از دستکش، ماسک، داروهای مرتبط به بیماران کرونایی، کشف و تحویل مقام قضایی شد؛ لذا با نظارت و پیگیری‌های مستمر در بازار توانستیم قیمت لوازم پزشکی را مهار کنیم.

فرمانده سپاه آمل با بیان اینکه جهادگران بسیجی حتی روزهای تعطیل و ایام عید بدون هیچ منتی و با اخلاص برای تولید ماسک فعالیت می‌کردند، گفت:‌ ماسک‌هایی که بین مردم توزیع می‌شود حاصل زحمات شبانه روزی جهادگرانی است که حتی لحظه سال تحویل هم به خانه هایشان نرفته بودند.

کمک ۱۵ میلیارد ریالی خیرین به ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت

عسگری خاطرنشان کرد: خیرین آملی ۱۵ میلیارد ریال به ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت کمک کردند که با همکاری خوب خیرین کارگاه‌های تولید ماسک و گان بیمارستانی که از جنس نانو است، در آمل روزانه  ۳۰۰ گان بیمارستانی و ۷ هزار ماسک بهداشتی تولید و بین مراکز درمانی توزیع می‌شود.

وی در ادامه با اعلام اینکه روزانه ۱۶ هزار  تا ۲۰ هزار باطری محلول ضدعفونی کننده تولید می‌شد، بیان کرد:‌ تا به امروز تقریبا ۴۰۰ هزار باطری مواد ضدعفونی کننده به درب منازل و برخی محله‌ها هم دوبار توزیع شد که حتی از شهرهای همجوار و پایگاه‌های مقاومت قائم شهر و جویبار مواد ضدعفونی تحویل شد.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه آمل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری رزمایش پدافند زیستی و ضدعفونی کردن محلات افزود:‌ تمام معابر شهری و روستایی آمل طی چندین مرحله توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج و جهادگران بسیجی گندزدایی شد که با توزیع ماسک و محلول های ضدعفونی هم همراه بود.

عسگری با بیان اینکه مردم شاهد مجاهدت‌های جهادگران بسیجی در تولید لوازم بهداشتی بودند، خاطرنشان کرد:‌ بسیاری از مردم برای کمک به کارگاه های بزرگی که راه اندازی کردیم درخواست میدادند، اما به دلیل اینکه در کارگاه‌ها نیروهای متخصص  بکارگیری می‌شدند، از این بابت شرمنده مردم شدیم.

مجاهدت روزانه ۱۰  هزار بسیجی در جبهه مقابله با کرونا

فرمانده سپاه آمل با اعلام اینکه بیش از ۱۰ هزار بسیجی و ۴۰۰ پایگاه مقاومت در سطح شهرستان در جبهه مقابله با کرونا در بخش ناظران، مدافعان، ستاد پشتیبانی و مراقبان  سلامت مشغول خدمات رسانی به مردم هستند، تصریح کرد:‌ ۸۵ درصد مردم آمل توسط جهادگران بسیجی غربالگری کرونا شدند اما این  غربالگری به معنی اتمام کار نیست چراکه اگر توصیه‌های بهداشتی را  رعایت نکنیم، ممکن است شاهد کرونایی شدن دوباره مردم باشیم.

عسگری به تغسیل و تدفین اموات کرونایی در آمل هم اشاره کرد و یادآور شد:‌ اتفاق خوبی که در شهر آمل و به طبع در برخی شهرهای دیگر افتاده تغسیل و تدفین اموات کرونایی توسط بسیج طلاب بود که در شهرستان هم طلبه‌های بسیجی و سرمربیان حوزه‌های مقاومت به خانواده‌های متوفی در بخش تدفین خدمات می‌دهند.

وی از تلاش‌های جامعه پزشکی برای رسیدگی به کادر درمانی ۳ بیمارستان آمل که پایلوت کرونایی ۵ شهر است، گفت و خاطرنشان کرد:‌ در تمام بیمارستان‌های آمل بسیج جامعه پزشکی به کادر درمانی خدمات رسانی می‌کند این خدمات رسانی از اقلام بهداشتی تا تهیه وعده‌های غذایی  است.

اهدای ده هزار بسته معیشتی به خانوارهای آسیب دیده

فرمانده سپاه آمل با بیان اینکه کرونا به خیلی از خانوارها آسیب زد و کسب و کار مردم هم دچار خسارت شد، افزود:‌ ۱۰ هزار بسته معیشتی به اقشار آسیب پذیر اهدا شد و روزانه بالای ۳۰۰ خانوار که بخاطر کرونا دچار خسارت شدند، شناسایی و بسته‌های معیشتی بین آن‌ها توزیع می‌شود.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه آمل در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و با بیان اینکه  هر جا خیمه جمهوری اسلامی ایران دچار لرزشی شد بسیج و سپاه ستون این خیمه شد، گفت:‌ اگر اتفاقات را مرور کنیم مشاهده خواهیم کرد مردم و حتی خود مسئولین هم در این چهل روزی که کشور درگیر کرونا بوده، و یک حمله بیولوژیکی صورت گرفته شاهد خدمات رسانی بسیج بودند و  بسیج دوباره ستون خیمه انقلاب اسلامی شد.  

عسگری با بیان اینکه با تعهدی که بسیج با آرمان‌های شهدا و مقام عظمای ولایت بست، در همه عرصه‌ها وبحران در وسط صحنه حضور دارند، یادآور شد:‌ حضور بسیج در صحنه‌ها پایان ناپذیر است یک روز لباس مدافعان حرم می‌پوشد، روزی دیگر در سیل و زلزله به مردم خدمات میدهد و امروز هم در بحران کرونا مدافع سلامت مردم می شود.

وی در پایان ضمن قدردانی از کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، از مردم خواست از سفرهای غیرضروری  پرهیز کنند. 

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha