تولید ۱۱۰ هزار ماسک توسط مددجویان بهزیستی مازندران

تولید ۱۱۰ هزار ماسک توسط مددجویان بهزیستی مازندران

فرزاد گوهردهی جمعه شب در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا افزود : کمبود و محدودیت اقلام بهداشتی با شیوع ویروس کرونا جامعه بهزیستی مازندران را از همان روزهای نخستین پای کار آورد و تاکنون نیز تقریبا نیازهای اساسی بهزیستی توسط خود این مجموعه رفع شده است. 

وی با اشاره به فعالیت ۱۸۶ نفر از جامعه بهزیست استان در تولید اقلام بهداشتی ، گفت : این افراد در قالب کارگاههای گروهی با ۱۳۰ عضو و کارگاه های خانگی با ۵۶ عضو به عنوان همیار سلامت و مجموعه های تحت پوشش بهزیستی مشغول تولید تجهیزات بهداشتی هستند. 

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه حدود ۶۰ هزار عدد ماسک توسط این گروه ها تولید شد ، افزود : ۵۰ هراز عدد ماسک نیز توسط گروه های مشارکت با مدیریت بهزیستی تولید شده است. 

گوهردهی توضیح داد : ۲۲ هزار ماسک از این تعداد در میان مراکز بهزیستی ،  ۶۳ هزار عدد در میان جامعه هدف و معلولان و حدود ۹ هزار ماسک در میان پرسنل بهزیستی و بقیه هم تحویل مراکز درمانی شهرستان ها شده است.

وی همچنین از تولید بیش از یکهزار و ۵۰۰ گان بیمارستانی ( لباس مخصوص درمانی) توسط مجموعه های بهزیستی خبر داد و گفت که تمامی آنها به مراکز درمانی استان تحویل شد. 

مدیرکل بهزیستی مازندران افزود : با وجود اینکه کار در زمینه توزیع تجهیزات بهداشتی به دلیل گستردگی شیوع ویروس کرونا بسیار زیاد و نیاز به منابع گسترده دارد، اما بهزیستی مازندران با همکاری خیرین و گروه‌های همیارسلامت توانسته بخش قابل توجهی از نیازهای جامعه هدف خود را تامین و برطرف کند. 

گوهردهی بسته های معیشتی را یکی از مهم ترین اولویت های بهزیستی برای جلوگیری از آسیب پذیری کرونا عنوان کرد و گفت : با وجود اینکه تاکنون حدود پنج هزار بسته غذایی در میان مددجویان بهزیستی توزیع شده است ، اما همچنان به تداوم حضور خیرین و مردم برای حمایت بیشتری غذایی نیاز داریم. 

حدود هشت درصد از جمعیت سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری مازندران تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد ۶۰ هزار نفر از بهزیستی مستمری دریافت می کنند. 

اخبار مرتبط

۱۲ کارگاه تولید ماسک در بقاع متبرکه مازندران راه اندازی شده است

۱۱۱ واحد مسکن مددجویان بهزیستی مازندران دهه فجر واگذار می‌شود

چند درصد بابلی‌ها ماسک می‌زنند؟

0 نظر

ارسال نظر

capcha