در دستور کار قرار گرفتن برنامه خرید مرغ از مرغداران ؛ مازندران

در دستور کار قرار گرفتن برنامه خرید مرغ از مرغداران ؛ مازندران
به گزارش مازندروز به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران ، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی مرغداران گوشتی مازندران به فعالیت ۲ هزار و ۴۰۰ مرغداری با ظرفیت جوجه ریزی ۱۵ میلیون قطعه در هر دوره در استان اشاره کرد و گفت: مازندران هم اکنون حدود ۱۱ درصد گوشت مرغ کشور را تامین می‌کند.
هادی مهدی نژاد نوری درخصوص مشکلات پیش آمده برای تولیدکنندگان مرغ استان افزود: همه ساله و با توجه به نیازی که در تعطیلات نوروزی و درخواست بازار از تولیدکنندگان وجود داشت، مرغداری‌های استان با حداکثرظرفیت‌ها اقدام به تولید وعرضه بازار می‌کردند تا نسبت به عرضه وتقاضای بازار تعادل برقرار باشد.
او گفت: امسال هم با توجه به روال هرسال تمهیدات لازم از سوی مرغداری‌ها انجام ، اما متاسفانه با شیوع ویروس کرونا، ممنوعیت سفر‌ها و دید وبازدید‌های نوروزی، تقاضای بازار و مصرف کاهش چشمگیری داشته است.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی مرغداران گوشتی مازندران گفت: اکنون با حجم انبوهی از انباشت مرغ با وزن‌های بالا در سطح مرغداری‌های استان مواجه هستیم.
مهدی نژاد نوری با بیان اینکه مرغ‌هایی که اکنون از مرغداری‌های استان به بازار عرضه می‌شود با اختلاف قیمت ۳ تا ۵ هزار تومانی در هر کیلوگرم است، افزود: انتظار می‌رود مسئول این بخش که پشتیبانی امور دام و سازمان صنعت، معدن وتجارت استان هست به عنوان بخش‌های نظارتی ورود جدی داشته و پیگیری کنند.

خرید تضممینی مرغ از هفته آینده در مازندران

مدیر کل جهاد کشاورزی مازندران در خصوص مشکل کنونی مرغداران مازندرانی گفت: بر اساس قانون، شرکت پشتیبانی امور دام مرغ‌ها را باید از کشتارگاه‌ها خریداری کند، اما با توجه به شرائط پیش آمده برنامه خرید مرغ از مرغداران نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
او ادامه داد: بر اساس این برنامه که احتمالا در کارگروه تخصصی استانی مصوب می‌شود شرکت پشتیبانی امور دام استان موظف است ۵۰ درصد خرید روزانه خود را از تولیدکننده مرغ و ۵۰ درصد را از کشتارگاه‌ها انجام دهد.
شهیدی فر گفت: روزانه تا ۲۰۰ تن مرغ مازاد اکنون از کشتارگاه‌های استان خریداری می‌شود که با تصویب این برنامه خرید روزانه ۱۰۰ تن سهم مرغداران و ۱۰۰ تن نیز سهم کشتارگاه‌ها خواهد بود.
به گفته وی در این طرح مرغ زنده کیلویی ۸ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ کشتار شده کیلویی ۱۳ هزار تومان خریداری می‌شود تا مشکلات مرغداران کمتر شود.

اخبار مرتبط

چاق شدن مرغ‌ها دردسر تازه مرغداران/ مدیرعامل پشتیبانی امور دام: مرغ ۴ کیلویی نمی‌خریم

گلایه های مرغداران مازندرانی

0 نظر

ارسال نظر

capcha