پلمب ۲۰۲ واحد متخلف گردشگری در مازندران

پلمب ۲۰۲ واحد متخلف گردشگری در مازندران

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران ، سیف الله فرزانه افزود : از تاریخ چهار اسفند سال گذشته تا امروز ۱۳ فروردین به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی واحدهای گردشگری و پذیرایی مازندران بنا بر تصمیم ستاد استانی کرونا تعطیل اعلام شد و به منظور حسن اجرای این مصوبه ، تاکنون بیش از ۱۰ هزار مورد بازدید در تاسیسات گردشگری سطح استان انجام شد.

وی ادامه داد : در بازدید نظارتی از خانه و ویلاهای استیجاری بدون مجوز در استان بیش از ۷۰۰ مورد اخطار شفاهی و ۳۸۹ مورد اخطار کتبی صادر شد.

فرزانه با اشاره به همراهی خوب فرمانداران، دادستان شهرستان ها و دستگاه های اجرایی سطح استان ، گفت : در این مدت بیش از یکهزار و ۳۰۰ بازدید در قالب کمیته مشترک شهرستانی از تاسیسات ردشگری انجام گرفت و با همکاری دستگاه های نظارتی و انتظامی، ۲۰۲ مورد خانه و ویلاهای استیجاری غیرمجاز و همچنین واحدهای پذیرایی مانند سفره خانه های سنتی پلمب شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران افزود : در این مدت قریب به اتفاق تابلوهای تبلیغاتی اجاره خانه و ویلا های غیرمجاز، در سطح استان جمع آوری شد و این روند تا دستورات بعدی ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا ادامه خواهد داشت.

مازندران گردشگر پذیرترین استان کشور است و سالانه میزبان حدود ۳۰ میلیون مسافر می باشد که حدود ۲۰ درصد از این میزان در ایام نوروز به کازندران سفر می کنند.

همچنین گردشگری مازندران قطب درآمدی استان بوده و با وجود اینکه آمار دقیقی از میزان درآمد این صنعت به دلیل ضعف زیرساختی وجود ندارد ، اما آمارها نشان می دهد که حدود ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت گردشگری استان شاغل هستند.  

از ابتدای اسفند ماه سال گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و مازندران ، ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا تصمیم به تعطیلی مجموعه های گردشگری استان کرد. 

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha