صادرات مرکبات در مازندران ۲ برابر شد

صادرات مرکبات در مازندران ۲ برابر شد

عزیزالله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به روند رو به رشد صادرات انواع محصولات کشاورزی در سال قبل اظهار داشت: رکورد صادرات محصولات بخش کشاورزی طی ۴۰ سال گذشته در استان شکست و میزان صادرات دو برابر شد.

وی با بیان اینکه پارسال بیش از ۱۴۰ هزار تن محصول مرکبات از استان به ۱۰ کشور مختلف جهان صادر شده بود، میزان آن را در سال ۹۷ حدود ۷۰ هزار تن بیان کرد و افزود: پارسال رشد صادرات در استان بیش از دو برابر بوده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جهش تولید، ارتقای وضعیت تولید در سال جاری را از مهمترین برنامه ها بیان کرد و گفت: مکانیزه شدن تولید به تحقق جهش تولید در حوزه کشاورزی کمک قابل توجهی خواهد کرد.

شهیدی فر با بیان اینکه طرح مکانیزه شدن اراضی شالیزاری در حدود ۱۰۰ هزارهکتار از مزارع امسال اجرا می شود، تصریح کرد: سال قبل این میزان حدود ۷۵ هزار هکتار بوده است و طرح مکانیزاسیون شالیزارها در حال حاضر می تواند به کنترل و پیشگیری از ابتلای به بیماری کرونا بین شالیکاران جلوگیری کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران شمار بهره برداری بخش کشاورزی و شالیزاری را در استان بیش از ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: مکانیزه شدن کشت به درخانه ماندن کشاورزان کمک خواهد کرد.

اخبار مرتبط

صادرات مرکبات مازندران به ۱۰ کشور جهان

0 نظر

ارسال نظر

capcha