تخریب 94 بنای غیرمجاز در قائم‌شهر

تخریب 94 بنای غیرمجاز در قائم‌شهر

به گزارش مازند روز به نقل از  خبرنگارآریا  مجید جعفری اظهار کرد: برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های زراعی و باغی، 94 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در سطح 16 هزار و 807 مترمربع‌ زمین‌های‌ کشاورزی‌ این‌ شهرستان‌قلع‌ و قمع‌ و تخریب‌ شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌ شهر با بیان اینکه بیشترین تخلفات مربوط به قطعه‌بندی و دیوارکشی و تفکیک زمین‌های کشاورزی است، ادامه داد: اگر با ورود به‌ موقع برای خارج کردن زمین‌های کشاورزی از سوی متخلفین برخورد قانونی شود ساخت‌ و‌ سازهای غیر‌مجاز و هدر رفت سرمایه ملی را شاهد نخواهیم بود.

جعفری با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی با هر‌گونه ساخت‌ و‌ ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی که منابع تامین‌کننده امنیت غذایی جامعه و یکی از ارکان اقتصاد‌ مقاومتی را تهدید کند قاطعانه اعمال قانون می‌کند، گفت: کشاورزان و باغداران بدون اخذ مجوزهای قانونی نسبت به تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی خود اقدام نکنند و قبل از هر‌گونه اقدام برای دریافت مشاوره به این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

وی گفت: سال گذشته 41 مورد تخریب داوطلبانه، 23 مورد اجرای تبصره 2 ماده 10 در 14 هزار و 869  مترمربع و 23 مورد اجرای حکم قلع و قمع قطعی در یک هزار و 928 مترمربع از زمین های کشاورزی این شهرستان انجام شد و این زمین ها به چرخه تولید بازگشت.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha