خرید روزانه 185 تن مرغ برای جلوگیری از مرغداران/ رکورد صادرات مازندران در سال گذشته شکسته شد

خرید روزانه 185 تن مرغ برای جلوگیری از مرغداران/ رکورد صادرات مازندران در سال گذشته شکسته شد

به گزارش مازند روز به نقل از خبرنگارآریا عزیزاله شهیدی فر با اشاره به نظارت همیشگی تیم سازمان بر واحد های بخش کشاورزی گفت: از آن جایی که نیاز به تولیدات بخش کشاورزی در همه شرایط وجود دارد، این واحدها باید به ادامه فعالیت خود با رعایت شرایط و ضوابط بپردازند.

وی افزود: البته ما در حال حاضر کارگروه «مبارزه با کرونا» را در سازمان جهاد کشاورزی تشکیل دادیم و مدیران و معاونین نیز با عضویت در آن، وظایفی جدا از وظایف اداری خود را بر عهده گرفتند. نظارت ها در این سازمان همیشگی بوده که با ورود کرونا در فاز جدیدی قرار گرفته و سخت گیری های بیشتری در این قضیه اعمال شده است.

این مسئول اجرایی در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع افت قیمت گوشت سفید(مرغ) و ضرر مرغداران و تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: ما در سازمان جهاد کشاورزی با کمک پشتیبانی امور دام روزانه 100 تن از این مرغ ها را به قیمت مصوب خریداری کردیم تا بتوانیم بحث تنظیم بازار را به خوبی مدیریت کنیم. البته در روز گذشته این میزان به 185 تن افزایش یافت و امیدواریم در روزهای آتی به رقم 200 تن که عدد بسیار بزرگی است برسد.

شهیدی فر در ادامه با اشاره به عدم کمبود در حوزه سموم و کود شیمیایی در این مقطع حساس برای کشاورزان گفت: عمده نظارت ها در بخش «توزیع» صورت می گیرد تا ما بتوانیم نهاده های مورد نیاز کشاورزان را به دستشان برسانیم و از ایجاد بازار سیاه در این بخش مهم جلوگیری کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: با توجه نزدیکی به زمان آغاز سال زراعی در مازندران، تمامی مراکز سازمان جهاد کشاورزی از دهستان ها تا شهرهای بزرگ استان حتی در روزهای تعطیل نیز فعال است و سعی می کند بهترین خدمات را به کشاورزان عزیز ارائه دهد.

وی افزود: از آنجایی که سال 99، سال «جهش تولید» نام گرفته است تمام تلاش جهاد کشاورزی در کنار استانداری، افزایش میزان تولید چه در بحث کشاورزی و چه در بخش دامداری در استان مازندران است.

عزیزاله شهیدی فر سال 98 را سال بسیار خوبی برای «صادرات» کشاورزی مازندران عنوان کرد و گفت: در سال گذشته شاهد رشد 100 درصدی در صادرات کشاورزی در مازندران بودیم که این رقم بسیار فوق العاده است.

به عنوان مثال در سال 97 صادرات «مرکبات» در مازندران 65 هزار تن بود که این رقم در سال 98 به 135 تا 140 هزار تن رسید. به همین ترتیب ما توانستیم رکورد صادرات کشاورزی مازندران در 40 سال گذشته را جابجا کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین از برنامه های سازمان تحت مدیریتش برای تشویق کشاورزان برای افزایش تولید در کنار اهمیت به سلامت در سال پیش رو گفت.

شهیدی فر اعلام کرد: یکی از برنامه های ما برای این کار، کمک برای توسعه مکانیزیسیون است. برنامه ریزی که فعلا برای این طرح انجام دادیم، اجرای طرح مکانیزه در 100 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان مازندران است که می تواند کمک شایانی به سلامت و هم به افزایش تولید این محصول در استان باشد. با این کار 100 هزار نفر از کشاورزان مازندرانی با توجه به شرایط موجود در کشور، در خانه هایشان می مانند و خطری سلامت آنان را تهدید نخواهد کرد.

وی در انتها از مردم و به ویژه کشاورزان و دامداران مازندرانی خواست تا با عمل به توصیه های بهداشتی، به قطع هرچه سریع تر زنجیره ابتلای این بیماری کمک کنند.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha