یکصد کپسول اکسیژن ، سهم خیرین بابلی در شکست کرونا

یکصد کپسول اکسیژن ، سهم خیرین بابلی در شکست کرونا

یکی از ابزارهای مهم مورد نیاز در بیمارستان های بابل کپسول اکسیژن است که برای بیماران تنفسی بسیار مورد حیاتی است.

همچنین خیرین در این روز  تعداد یکصد لباس ضد آب، یکصد و ۵۰ شیلد، دو هزار گان سر پارچه‌ای و ٣٠٠ عینک محافظ از طرف «ستاد مردمی مبارزه با کرونا بابل» و همچنین از طرف  فروشگاه ماما نی‌نی‌ شاپ، ٣٠٠ شیلد دست‌ساز و یکصد ماسک N۹۵ به معاونت بهداشتی شهرستان بابل اهداء کردند.

اهدای ۱۵۰ عدد ماسک سه‌ لایه تحویل بانک خون بابل ، ٣٠ جفت چکمه ساق کوتاه توسط دکتر ساروی تحویل بیمارستان روحانی بابل ،۵۰۰ عدد ماسک و ٢۴ عینک شیلد تحویل اورژانس ١١۵ بابل، توزیع سه هزار و ۵۰۰ ماسک معمولی در بین مردم، ۱۲۷ لباس ضدآب از دیگر موارد اهدایی است که توسط یکی از خیرین در اختیار بیمارستان روحانی بابل قرار گرفت.

در این روز  ٣٠٠ لیتر محلول ضد عفونی، یکصد عدد شیلد، ٢۵٠ عدد ماسک از طرف محسن گرامی و مینا سنندجی، ٢٣٩ ترمومتر جیوه‌ای به ارزش ۵۰ میلیون ریال از طرف گروه خیریه «یک آجر، یک خانه» و از طرف موسسه خیریه «هاتف رحمت گستر بابل» یک هزار بسته  دستمال کاغذی اهداء و در اختیار بیمارستان شهید یحیی‌نژاد بابل قرار گرفت.

از طرف انجمن داروسازان شهرستان بابل،نیز  ٨۴ عدد گان استریل و ٨۴ عینک، شیلد و ۵ عدد فیلتر دیالیز در اختیار بیمارستان روحانی بابل قرار گرفت.

خیرین شهرستان بابل از همان نخستین روزهای بستری شدن بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان های بابل با برداشتن گام ها بلند با تشکیل ستاد مردمی مبارزه با کرونا  توانستند تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای کمک به بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرستان بابل بردارند که البته این موارد اهدایی به صورت نقدی و غیر نقدی توانسته کمک های قابل توجهی به بیمارستان های بابل بکند.

ادامه کمک های مردمی و خیرین نیکوکار بابلی که پیشگام در امدادرسانی به بیماران کرونایی هستند همچنان ادامه دارد و اگر نبود این نگاه نوعدوستانه به طور قطع تاکنون بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل که در اقصی نقاط مازندران و حتی بدلیل ورود مسافران به شهرستان بابل بیماران خارج از استان نیز پذیرش شده بودند، با مشکلات زیادی مواجه می شد.

بر این اساس از تعداد فوتی های بیماران مشکوک به کرونا تعداد ۱۱ نفر  فوتی در بیمارستان های بابل اهل تهران  بودند که اواخر اسفند  به بابل سفر داشتند.

هم اکنون  آخرین آمار بستری بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی  حدود ۳۰۰ نفر است که در طول روز حدود ۴۰ الی ۵۰ نفر ترخیص  و کمتر از این تعداد نیز بستری می‌شوند و باید این نکته هم گفته شود که در ۵ الی ۶ روز اخیر آمار بیماران کرونایی در بیمارستان های بابل  رو به کاهش را نشان می دهد.

دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران، هفت بیمارستان آموزشی درمانی شامل بیمارستان آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا  و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر را زیر پوشش دارد.

شهرستان بابل دروازه ورودی بیماری کرونا به مازندران بود و با شناسایی ۲ شهروندی که به قم سفر داشتند و قرنطینه کردن آنها در بیمارستان ، شیپور ورود کرونا به مازندران را به صدا در آوردند.

در جدیدترین گزارش ارائه شده از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل، تاکنون بیش از  ۱۱ هزار بیمار مشکوک به ویروس کرونا از سوی مراکز درمانی این شهرستان پذیرش شدند و یک هزار و ۸۱۵  بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های بابل بستری و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند.

شهرستان ۵۳۱ هزار نفری بابل که دارای شش بخش و هفت شهر می باشد که از دو هفته پیش تاکنون در وضعیت قرمز قرار گرفت و از مردم خواسته شد برای شکست کرونا از خانه خارج نشوند.

اخبار مرتبط

اهدای دو دستگاه ونتیلاتور توسطـ خیران بابلی/ ستاد مبارزه با کرونا آماده کمک‌های مردمی است

خیرین بابلی بخشی از کمبود کپسول اکسیژن بیماران کرونایی را برطرف کردند

نقش پر رنگ خیرین بابلی در مبارزه با کرونا

0 نظر

ارسال نظر

capcha