تولید روزانه ۲۰ هزار تجهیزات بهداشتی توسط هنرستان‌های مازندران

تولید روزانه ۲۰ هزار تجهیزات بهداشتی توسط هنرستان‌های مازندران

اسفندیار نظری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تولید اقلام بهداشتی همچون ماسک و لباس بیمارستانی از هفته گذشته به دنبال نیازهای مبرم به این تجهیزات در دستور کار هنرستانهای مازندران قرار گرفت و با استقبال دانش آموزان هنرجوی و معلمان استان رروبرو شد. 

وی گفت: در حال حاضر هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان های بوشهر ، مازندران ، چهارمحال و بختیاری ، یزد و هرمزگان جزو ۵ استان برتر در زمینه تولید ماسک و گان(لباس بیمارستانی) می باشند . 

معاون متوسطه آموزش وپرورش مازندران اظهار داشت: تولیدات روزانه تجهیزات بهداشتی هنرستان های مازندران اکنون به ۲۰ هزار و ۳۰۰ عدد رسیده است که شامل ۱۸ هزار و ۵۰۰ ماسک و یک هزار و ۸۰۰ لباس بیمارستانی می شود.

نظری ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۱۷ هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش استان با بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل های موجود شامل دانش آموزان و معلمان و با رعایت نکات بهداشتی مشغول به تولید اقلام بهداشتی هستند.

وی با بیان اینکه مواد اولیه تولیدات هنرستانی استان توسط خیرین و نیروهای بسیج و دانشگاه مازندران تهیه می شود ، افزود: اقدام به تولید ماسک و لباس بیمارستانی در جهت بهره برداری بیمارستان ها ، عموم مردم و همچنین ادارات دولتی است .

معاون آموزش و پرورش مازندران همچنین از آمادگی هنرستان های مازندران برای تولید محلول های ضدعفونی کننده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک واحد هنرستانی آموزش و پرورش در قائمشهر مشغول تولید مواد ضد عفونی کننده است و در صورت نیاز آمادگی داریم که در هنرستان ها بیشتری این اقدام صورت گیرد. 

استان مازندران دارای ۵۳۶ هزار دانش آموز است که از این تعداد نزدیک به ۴۲ هزار هنرجو در ۳۴۵ هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش مازندران تحصیل می کنند. 

در حالی دانش آموزان هنرجوی مازندران با شیوع ویروس کرونا برای تولید اقلام بهداشتی پیش قدم شدند که بنا بر آمار رسمی هنرستان های مازندران با کمبود حدود ۱۰۰ کارگاه آموزشی رنج می برند.

همچنیین گزارشهای آموزش و پرورش نشان می دهد که از میان تمامی هنرستان های استان حدود ۳۰ درصد آنان نوسازی و با تجهیزات کامل هستند و باقی با محدودیت تجهیزاتی روبرو هستند. 

اخبار مرتبط

استفاده نیمی از مردم بابل از ماسک

توزیع ۲۰ هزار ماسک رایگان در بابلسر

خط تولید ماسک از سوی دانشجویان دانشگاه مازندران راه اندازی شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha