پرداخت ۲۵۰ میلیارد ریال از مطالبات بیمه سلامت مازندران در هفته جاری

پرداخت ۲۵۰ میلیارد ریال از مطالبات بیمه سلامت مازندران در هفته جاری

دکتر رسول ظفرمند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تلاش سازمان بیمه سلامت، تامین و پرداخت مطالبات مراکز درمانی به صورت منظم است و امیدواریم این روند پرداخت تاثیر بسزایی در کیفیت خدمات ارائه شده به بیمه شدگان این سازمان شود.

وی با اشاره به پرداخت‌های انجام گرفته در هفته‌های اخیر تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت تمام تلاش خود را در این شرایط حساس جهت حمایت هر چه بیشتر از نظام سلامت و ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان به کار بست و در این راستا ۲۵۰ میلیارد ریال از مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد را در این هفته پرداخت کرده  است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران خاطرنشان کرد: بر این اساس ۲۵۰ میلیارد ریال از مطالبات بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و سطح یک روستایی به دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل پرداخت شد.

اعتبار قرارداد موسسات درمانی با این اداره کل تا پایان خرداد ۹۹ تمدید شد

ظفرمند با اشاره به پاسخگویی و ارائه مشاوره‌های پزشکی در خصوص بیماری کرونا به مردم شریف بیمه‌شدگان عزیز سازمان بیمه سلامت از طریق سامانه ۱۶۶۶ بیان کرد: با توجه به این که تعداد زیاد بار مراجعه به مراکز تعویض، صدور و تمدید دفاتر بیمه‌ای و پیگیری کارهای بیمه‌ای به اداره کل و ادارات بیمه سلامت شهرستانی داریم، عدم حضور این افراد در این مدت به ادارات و دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با توجه به تصمیم سازمان در این راستا می‌تواند کمک شایانی به کنترل شیوع ویروس کرونا داشته باشد.

وی ادامه داد: که بر این اساس عمده داروهایی که نیاز به تمدید دارند به صورت خودکار برای بیماران تمدید شده است و افراد می‌توانند برای گرفتن دارو فقط به داروخانه مراجعه کنند همچنین اعتبار دفاتر درمانی سازمان بیمه سلامت که از ابتدای اسفند ماه فاقد اعتبار شده به جزء صندوق ایرانیان تا پایان فروردین ماه سال ۹۹ و اعتبار قرارداد موسسات درمانی با این اداره کل نیز تا پایان خرداد ۹۹ تمدید شده است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران یادآور شد: حدود نیمی از جمعیت استان مازندران تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که اداره کل جهت خرید راهبردی خدمات سلامت مورد نیاز بیمه شدگان با بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ موسسه درمانی در سطح استان طرف قرارداد می‌باشد و بر این اساس بیمه سلامت مازندران سالانه بیش از ۷ هزار میلیارد ریال برای هزینه درمان بیمه شدگان به موسسات درمانی طرف قرارداد استان پرداخت می‌کند.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha