مازندران در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارد

مازندران در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارد

علی محمد شاعری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور ضمن تقدیر از زحمات وزیر بهداشت و کادر درمانی بیمارستانی سراسر کشور گفت: مبتلایان ویروس کرونا در کشور بیشتر از آمار رسمی است که اعلام شده و بر این اساس از وزارت بهداشت و مسوولان می خواهم برای اینکه مردم نسبت به این مسئله جدی‌تر باشند واقعیت را به مردم بازگو کنند.

وی با بیان اینکه برای افزایش سطح مراقبت‌های فردی و اجتماعی و احساس مسوولیت بیشتر مردم در زمینه پیشگیری ویروس کرونا باید آمارها شفاف‌تر و واقعی‌تر باشد ادامه داد: پنهان کاری در ارائه آمارهای مربوط به این بیماری سبب می شود سهل‌انگاری اجتماعی در جامعه بیشتر شود.

شاعری با بیان اینکه پنهان کردن واقعیت ها خسارتش از تلخی اعلام واقعیت بیشتر است، بیان کرد: توجه به آمارهای مرگ و میر و مبتلایان به کرونا که در بیمارستان ها بستری هستند شرایط هشدار را نشان می‌دهد و به هیچ عنوان نباید این موضوع از مردم پنهان بماند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران افزود: ویروس کرونا یک موضوع بهداشتی درمانی است و با سلامت مردم سروکار دارد و نباید با چنین موضوع مهمی برخورد سیاسی شود.

شاعری ادامه داد: وزارت بهداشت شبانه روز تمام وقت خود را برای انجام وظایف ذاتی و کمک به سلامت مردم گذاشته و در این راستا باید برای افزایش مراقبت های فردی اقدامات سختگیرانه تری را به مرحله اجرا دربیاورد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مازندران در وضعیت قرمز این بیماری قرار دارد نیاز به امکانات بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده است چرا که استان با کمبود این امکانات روبه روست و هرچه سریع‌تر باید این امکانات در اختیار استان مازندران قرار گیرد.

شاعری اظهار کرد: بیمارستان خاتم الانبیاء بهشهر یکی از بیمارستان‌های تازه تاسیس است که برای خدمت‌رسانی به مردم شرق مازندران به بهره‌برداری رسید و در این راستان تاکنون ۷۰ بیمار کرونایی در این بیمارستان بستری، ۲۰ نفر مرخص و حداقل ۵۰ نفر تحت درمان هستند.

 وی بیان کرد: استان‌های مازندران، گیلان، قم و تهران که در وضعیت قرمز قرار دارند و دارای آسیب پذیری بالایی هستند باید نسبت به قرنطینه آنان جدی‌تر وارد عمل شد.

شاعری ضمن تشکر از استاندار مازندران به دلیل اعلام قرنطینه و جلوگیری از ورود مسافران به استان گفت: دولت باید از اقدام صحیح استانداری حمایت کند و استاندار را تحت فشار قرار ندهد تا از انجام قرنطینه خودداری کند.

اخبار مرتبط

افزایش ۳ درصدی نزاع در مازندران

اعزام ۴ کاروان دانش‌آموزی به راهیان نور

۴۳ مقاله علمی به سومین همایش ملی حماسه ششم بهمن ارسال شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha