صادرات مرکبات مازندران به ۱۰ کشور جهان

صادرات مرکبات مازندران به ۱۰ کشور جهان

به گزارش مازندروز به نقل از   مهر، عزیزالله شهیدی فر پیش ازظهر پنجشنبه در حاشیه مراسم روز درختکاری با اشاره به اینکه امسال سال پررونقی از نظر تولید مرکبات بوده و میزان تولیدات بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده است، افزود: با رفع موانع فراروی صادرات، میزان صادرات مرکبات در استان ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

وی میزان صادرات پرتقال را در استان ۱۳۵ هزار تن به ۱۰ کشور جهان اعلام کرد و افزود: در بخش کیوی نیز امسال ۱۳۰ هزار تن محصول صادر شده است و روند صادرات مرکبات تا پایان سال ادامه خواهد یافت.

شهیدی فر با اشاره به تنظیم بازار شب عید اظهار داشت: برای شب عید ۳۰ هزار تن پرتقال خرید تضمینی و ذخیره سازی و به تمامی استان‌های کشور ارسال شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اظهار اینکه کمبودی در حوزه مرکبات نداریم، افزود: پرتقال زیادی در انبار کشاورزان وجود دارد و طبق مصوبه دولت قیمت پرتقال شب عید برای تنظیم بازار ۴۵ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم تعیین شده است.

وی با عنوان اینکه مرکبات برای کنترل و مهار کرونا ویروس و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است، تصریح کرد: افزایش قیمت برای شب عید در این محصول نداریم.

وی با اشاره به افزایش قیمت برخی محصولات نظیر لیموترش یادآور شد: لیموترش میوه نادری است و ستاد تنظیم بازار در حال کنترل و رصد بازار است تا از گرانی غیرمنتظره محصولات پیشگیری کند.

اخبار مرتبط

صادرات مرکبات در مازندران ۲ برابر شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha