دانش آموزان مازندران از فضای مجازی درس می‌گیرند

دانش آموزان مازندران از فضای مجازی درس می‌گیرند

اسفندیار نظری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : پس اعلام تعطیلی مدارس از سوی وزارت آموزش و پرورش به جهت پیش گیری از شیوع کرونا در میان دانش آموزان ، شبکه ملی آموزش بر روی شبکه آموزش یا کانال ۷ سیما برنامه درسی تمامی مقاطع را برگزار می کند ، ولی از آنجایی که ممکن است برخی از بخش های تدریس شده در شبکه آموزش با سرفصل درصدی دانش آموزان مازندارن همخوانی نداشته باشد، به مدیران مدارس و معلمان ابلاغ شده است که از طریق فضای مجازی با دانش آموزان ارتباط برقرار کنند.

وی گفت : انتخاب حضور در گروه های مجازی در اختیار معلمان و والدین دانش آموزان قرار گرفته است تا بر اساس دسترسی آنها هماهنگی صورت گیرد و قرار بر این شد که به ۲ صورت تصویری و زنده یا فایل صوتی ضبط شده کلاس های درس برگزار شود.

نظری همچنین تاکید کرد : این روش برای هر سه مقطع ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم در حال اجرا است و تا کنون عقب ماندگی در تحصیل دانش آموزان نداشته ایم.

وی افزود : این روش برای دانش آموزان شاخه کارودانش و فنی‌و ‌حرفه ای نیز برگزار می شود و تمامی دروس تئوری این دانش آموزان به صورت مجازی و از طریق شبکه های اجتماعی در حال برگزاری است.

معاون آموزش و پرورش مازندران به دروس عملی و کارگاهی دانش آموزان شاخه مهارتی اشاره کرد و افزود : متاسفانه کارگاه های آموزشی هنرستان ها تعطیل است ، اما در حال برنامه ریزی برای برگزاری کلاس های جبرانی پس از فروکش کردن بحران کرونا هستیم.

استان مازندران دارای ۵۳۶ هزار دانش آموز از مقطع پیش دبستانی تا متوسطه دوم است که در چهار هزار و ۴۸۰ مدرسه تحصیل می کنند. 

مدارس مازندران از شنبه هفته گذشته ابتدا به خاطر انتخابات و سپس به دلیل وورد ویروس کرونا تعطیل اعلام شد. بنا بر مصوبه ستاد مبارزه با کرونای کشور این تعطیلی تا روز دوشنبه ۱۲ اسفند ادامه خواهد داشت ولی پیش بینی می شود با توجه به وضعیت مازندران ، تعطیلی ادامه دار باشد.

ویروس کرونا که برای نخستین بار حدود یک ۵۰ روز پیش در استان ووهان کشور چین دیده شد ، از حدود ۱۲ روز پیش وارد ایران و استان مازندران شد .

اخبار مرتبط

دوره آنلاین تولید محتوا در فضای مجازی

فضای مجازی دست شکارچیان غیرقانونی را در آمل رو کرد

کلاهبرداری نوجوان 14 ساله در فضای مجازی

0 نظر

ارسال نظر

capcha