دهیاران، مسئول پیشگیری از کرونا در روستا‌ها

دهیاران، مسئول پیشگیری از کرونا در روستا‌ها

به گزارش مازندروز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، در راستای پیشگیری از ویروس کرونا در روستا‌های استان با دستور استاندار مازندران؛ دهیاران استان به عنوان مسئول پدافند غیر عامل انتخاب شدند.
احمد حسین زادگان با اشاره به اینکه به منظور  اجرای عملیات پیشگیری از ابتلا و جلوگیری از گسترش و سرایت ویروس کرونا در کشور و روستا‌های استان، دهیاران به عنوان مسئول پدافند غیر عامل انتخاب شدند.
استاندار مازندران گفت : رعایت دقیق موضوعات بهداشتی و نکات ایمنی، برای دهیاران تابعه بخشداران ۵۷ گانه استان ضروری است و همچنین می‌بایست نسبت به عملی شدن آن اقدامات لازم را به عمل آورند.
نماینده عالی دولت در مازندران گفت: تلاش برای برگزاری نشدن مراسم سنتی، جشن‌ها و عزاداری‌ها در سطح روستا‌ها و همچنین رعایت فاصله حداقل ۲ متر بین فروشندگان در بازار‌های هفتگی در روستا‌ها از جمله اقدامات مهم و لازم الاجرا است که دهیاران می‌بایست در دستور کار خود قرار دهند.
وی با عنوان اینکه ضد عفونی و گندزدایی اماکن عمومی اعم از مساجد و تکایا به صورت روزانه باید در دستور کار باشد، افزود: ضد عفونی، گندزدایی و آهک پاشی جداول و جوی‌های و وسایل حمل و نقل عمومی در روستا‌ها بصورت حداقل دو روز یک بار از جمله نکات مهمی است که باید انجام شود.
حسین زادگان گفت: دهیاران باید توجه داشته باشند که ضد عفونی دفاتر دهیاری خصوصا سطوحی که در تماس با مراجعین و کارکنان دهیاری است باید  در اولویت قرار گیرد تا به نوعی شاهد هیچ گونه خطر ناشی از ویروس کرونا نباشیم.

اخبار مرتبط

مهم‌ترین راه پیشگیری از کرونا شستن مکرر دست‌ها است

توصیه‌های بهداشتی در پیشگیری از کرونا ویروس

0 نظر

ارسال نظر

capcha