شماره ۳۴۴۰۷ کرونایی آماده پاسخگویی به سئوالات مردم مازندران

شماره ۳۴۴۰۷ کرونایی آماده پاسخگویی به سئوالات مردم مازندران

به گزارش مازندروز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، هموطنان مازندرانی برای دسترسی به اخرین اخبار و دریافت اطلاعات صحیح و معتبر به سایت دانشگاه علوم پزشکی مازندران به آدرس :globe_with_meridians: www.mazums.ac.ir مراجعه کنند.

بنابر این گزارش با توجه به تعدد شبکه های اجتماعی ، منابع مطمئن و معتبر در باره اطلاع رسانی بیماری کرونا، سایت دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، وزارت بهداشت و درمان و رسانه ملی است.
برای هدایت وراهنمایی مردم در راستای مقابله با بیماری کرونا ومشاوره به آنان مرکز تلفن با ۳۰ خط تلفن راه اندازی شد و شهروندان در صورت هر گونه سوال در مورد ویروس کرونا با شماره‌ ۳۴۴۰۷ تماس بگیرند.

اکثر کارشناسان بهداشت عمومی بر این باورند که کرونا از طریق قطرات تنفسی که در حین عطسه یا سرفه کردن با شدت از بدن فرد آلوده خارج می‌شوند، انتشار می‌یابد. این قطرات معمولا به اندازه کافی سنگین هستند تا بلافاصله روی زمین یا سطوح پیرامون بنشینند. اگر این قطرات از طریق دست‌های نشسته‌ای که با سطح آلوده تماس داشته‌اند به دهان، بینی یا چشم کسی که در آن نزدیکی است برسند، عفونت ایجاد می‌شود.

بر همین اساس، سازمان بهداشت جهانی (WHO) افراد را به پرهیز از تماس نزدیک با هر کسی که تب، سرفه یا سایر علائم تنفسی دارد، توصیه می‌کند. این بدان معناست که باید دستکم یک متر از فرد بیماری که این علائم را دارد، فاصله گرفته و از دست دادن، در آغوش گرفتن و بوسیدن این افراد خودداری شود.

نوشیدن آب بهداشتی ، پرهیز از خوردن غذای خام، شستن مکرر دستها، ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و جلوگیری از آلوده شدن آب و مواد غذایی توسط مبتلایان، توصیه می شود.

اخبار مرتبط

اعلام مسیر‌های راهپیمایی روز جهانی قدس در مازندران

خروج مازندران از منطقه قرمز کرونایی

کرونا رنگ دو شهرستان مازندران را قرمز و نارنجی کرد

0 نظر

ارسال نظر

capcha