مراسم سالگر آیت الله هادی روحانی در بابل لغو شد

مراسم سالگر آیت الله هادی روحانی در بابل لغو شد

این مراسم قرار بود فردا پنجشنبه هشتم اسفند ماه جاری همزمان با شهادت  امام هادی (ع) در مدرسه خاتم الانبیاء بابل برگزار شود.

روابط عمومی دفتر امام جمعه بابل طی اطلاعیه ای اعلام کرد که لغو این مراسم به منظور رعایت اصول بهداشتی ، اقدامات پیشگیرانه کرونا ویروس و بنا بر توصیه مسئولین سیاسی و بهداشتی می باشد.

مرحوم آیت الله هادی روحانی در سال ۱۳۰۲ هجری شمسی در بابل دیده به جهان گشود و در سال ۱۳۲۰ تحصیل علوم دینی را در مدرسه خاتم الانبیاء این شهر آغاز کرد و چندی بعد برای ادامه تحصیل به حوزه های علمیه مشهد ، تهران و قم رفت.

وی نزد استادانی چون ادیب نیشابوری ، امام موسی صدر ، آیت الله حاج میرزا احمد مدرس ، استاد میرزا جواد آقا تهرانی ،شهاب الدین مرعشی نجفی و آیت الله العظمی بروجردی ، علامه طباطبائی و حضرت امام خمینی(ره) شاگردی کرد.

مرحوم آیت الله روحانی از سال ۴۱ با نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) همراه شد و از رهبران انقلاب در منطقه شمال کشور بود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز وی نخستین نماز جمعه را در استان مازندران در تاریخ هیجدهم آبان ۱۳۵۸ برگزار کرد و از آن پس نیز علاوه بر نمایندگی ولی فقیه در مازندران، امامت جمعه شهرستان بابل را تا زمان وفات بر عهده داشت.

آیت الله هادی روحانی آخرین نماز جمعه را هفتم اردیبهشت سال ۱۳۷۸ امامت کرد و در تاریخ بیست و یکم مهر همان سال دار فانی را وداع گفت.

مراسم سالگر آیت الله هادی روحانی هر ساله همزمان با سالگرد شهادت امام هادی(ع) در مدرسه خاتم الانبیاء بابل برگزار می شد.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha