استاندارمازندران: با سازوکار انتخابات در ایران امکان تقلب وجود ندارد

استاندارمازندران: با سازوکار انتخابات در ایران امکان تقلب وجود ندارد

 احمد حسین زادگان روز جمعه با حضور در ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگاران افزود: علاوه بر آن نتایج انتخابات در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ثابت کرده که امکان تقلب در انتخابات وجود ندارد.
وی اضافه کرد: در اکثر دوره های انتخاباتی در ایران نتایجی از سوی رای دهندگان در پای صندوق های اخذ رای رقم خورد که بر خلاف دیدگاه سیاسی برگزار کنندگان انتخابات بوده و این رویه نشان می دهد که آنچه مردم انتخاب کردند؛ همان نتیجه ارایه می شود.
نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات نیز به مردم اطمینان می دهیم که امانتدار آرای آنها خواهیم بود و هر نتیجه ای که از صندوق های اخذ رای بیرون بیاید، به خودشان اختصاص دارد.
حسین زادگان افزود: فرایند انتخابات ما به گونه ای تدوین شد که علاوه بر هیات های اجرایی ، هیات های نظارت و بازرسی با وظایف کاری متفاوت علاوه بر اجرای انتخابات که بر تمام فرایند آن نظارت دقیق دارند و در چنین وضعیتی امکان تقلب وجود نخواهد داشت.
دستگاه احراز هویت در شعب اخذ رای 
استاندارمازندران گفت: در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه هزار و ۸۰ شعبه اخذ رای  دستگاههای احراز هویت نصب شد که هویت رای دهنده با درج شماره ملی شناسایی شده و امکان این که کسی بتواند سوء استفاده هایی از شناسنامه و یا کارت ملی دیگران برای رای گیری داشته باشد نیز وجود ندارد.
حسین زادگان خاطرنشان کرد: علاوه  بر آن به صورت آنلاین آمار شرکت کنندگان در انتخابات نیز در ستاد مشخص می شود و می توان میزان مشارکت مردم را در هر ساعتی از زمان رای گیری مشخص کرد.
پیش بینی مشارکت بالا در انتخابات 
استاندارمازندران گفت: میانگین مشارکت مردم این خطه شمال کشور در انتخابات در ۱۰ دوره قبلی مجلس شورای اسلامی حدود ۶۵ درصد بود و پیش بینی می شود که با روند حضور مردم در ساعات اولیه در پای صندوق های اخذ رای در این دوره نیز مشارکت بالایی داشته باشیم.
حسین زادگان اظهارداشت : در دوره قبلی انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران  حدود ۷۲ درصد از رای دهندگان شرکت کردند و شاید انتظار بالاتر از این میزان مشارکت را به دلیل این که آن انتخابات به طور همزمان با خبرگان رهبری نیز برگزار شد را نداشت، ولی به هر حال مشارکت بالایی خواهیم داشت.
وی یادآور شد: فرایند انتخابات در استان مازندران به دلیل حضور احزاب و گروههای سیاسی تا حد زیادی رقابتی است و این رقابتی شدن زمینه را برای مشارکت حداکثری مردم نیز فراهم می کند و امیدواریم که حماسه مشارکت دوره قبل در استان تکرار شود.
وی از مردم خواست تا در پای صندوق های اخذ رای حضور گسترده داشته باشند و اقتدار سیاسی نظام را بار دیگر به جهانیان نشان دهند.
دقت در شمارش آراء و اعلام نتایج 
استاندارمازندران در این نشست خبری در مورد زمان دقیق اعلام نتایج انتخابات ۹ حوزه انتخابیه استان گفت:ما دراعلام نتایج اولیه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان عجله ای نداریم و توصیه ما به ستاد انتخابات این است که بدون تعجیل در اعلام نتایج؛ دقت لازم را در شمارش آراء و اعلام نتایج به کار بگیرند تا مشکلی ایجاد نشود.
حسین زادگان افزود: تلاش می شود پس از بررسی دقیق نتایج اولیه به مردم اعلام شود و نتایج نهایی نیز پس از تایید از سوی هیات های نظارت استانی؛ مرکزی و شورای نگهبان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
وی در مورد امکان به دور دوم کشیده شدن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه های انتخابیه گفت: در شرایط فعلی نمی تواند هیچ اظهارنظری پیرامون کشیده شدن انتخابات در برخی حوزه ها به دور دوم داشت، ولی احتمال آن می تواند وجود داشته باشد.
در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مازندران در مرحله نهایی صلاحیت ۱۷۱ داوطلب به تایید رسید که طبق آمار ۴۳ نفر تاکنون از ادامه رقابت انصراف دارند و رقابت ۱۲۸ نامزد برای کسب ۱۲ کرسی از ۹ حوزه انتخابیه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

استاندارمازندران : افزایش مشارکت عمومی از اهداف شورای اسلامی است

استاندارمازندران: زیر بار فشار انتصابات نمی‌روم

0 نظر

ارسال نظر

capcha