سازوکار انتخابات تخلف‌پذیر و مهندسی‌پذیر نیست

سازوکار انتخابات تخلف‌پذیر و مهندسی‌پذیر نیست

به گزارش مازندروز به نقل از خبرگزاری ایلنا، احمد حسین زادگان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات مازندران با بیان اینکه اثرات حضور در انتخابات مجلس درازمدت است، به دلیل اینکه احزاب کشور ما جایگاه واقعی خود را در شهرستان‌ها نیافته است، آراء توسط لیدرهای انتخاباتی و یا تبلیغات چهره به چهره یا اثر تبلیغات فضای مجازی رأی گرفته می‌شود نه به صورت حزبی البته به جز شهرهای بزرگ که حزبی و جریانی است و آن هم اخیرا دچار چالش شده است یا به صورت شبه حزبی در برخی شهرها باعث می‌شود در کارآیی نمایندگان اثر بگذارد و نمایندگان ما برای رأی‌آوری بیشتر مجبور می‌شوند در اجرا وارد شوند در حالی‌که کار آن‌ها تحقیق و تفحص و قانونگذاری و سوال و استیضاح است.

وی افزود: انتظار مردم از مجلس و نمایندگان مجلس هم به واسطه تبلیغات کاندیداها غیرواقعی و غیرمتعارف است.

استاندار مازندران گفت: مردم به لحاظ قانونی حق دارند برای خود نماینده انتخاب کنند، اگر مردم نماینده‌ای انتخاب نکنند، نسبت به اینکه مجلس مطالبات مردم را باید طرح کند، باز هم تنزل بیشتری خواهد داشت و مردم این مزیت را از دست می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه مشارکت ما نسبت به نُرم جهانی همیشه بالاتر بوده است، گفت: یکی از ارکان قدرت و شاخص‌های نظام پشتوانه مردمی است، و انتخابات نیز به صورت آماری میزان این پشتوانه را نشان می‌دهد بخصوص در حال حاضر که تحت فشار تحریم‌های ظالمانه هستیم.

حسین‌زادگان به مشارکت 65 درصدی مردم مازندران در ده سال اخیر، اشاره کرد و گفت: در انتخابات ریاست جمهوری نیز مازندران مشارکت 72 درصدی داشته و خوش‌بین هستیم که در انتخابات فعلی نیز به میانگین قابل قبولی برسیم.

سرنوشت انتخابات ثابت می‌کند که در دولت‌های با سلیقه‌های مختلف مجالسی با سلیقه‌های مختلف داشته‌ایم، تأکید کرد : سازوکار انتخابات تخلف‌پذیر و مهندسی‌پذیر نیست.

استاندار مازندران پیش‌بینی کرد که نتیجه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مازندران زودتر از دوره‌های قبل اعلام شود.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha