قطعی بدون هماهنگی برق مرکز مازندران

قطعی بدون هماهنگی برق مرکز مازندران

از صبح امروز ساکنان بخش های مختلفی از شهر ساری از جمله خیابان پیروزی ، شهابی ، پارک ملل، خیابان خاقانی و برخی دیگر از نقاط با قطعی ناگهانی برق مواجه شدند که این قطعی در حال حاضر نیز ادامه دارد.

این قطعی نه تنها سیل بسیاری از مراجعه و تماس ها به سامانه ۱۲۱ توزیع برق شهر ساری شد ، بلکه عدم نتیجه گیری از پیگیری های مردمی منجر به مراجعه شهروندان به خبرگزاری ها شد.

 

بنا بر گفته شهروندان ساروی قطعی برق از ساعت ۷ صبح آغاز شد و در برخی نقاط همچنان نیز ادامه دارد.

گزارش های شهروندی به خبرگزاری ایرنا حاکی از آن است که مردم در تماس با سامانه تلفنی فوریت‌های برق یا همان ۱۲۱، علاوه بر این که به دفعات به دلیل ترافیک تماس ها معطل ماندند، بلکه پاسخگویی کوتاه و ناکافی اپراتورهای این سامانه کلافگی مردم را نیز بیشتر کرد.

یکی از شهروندان اظهار داشت: وقتی موفق به ارتباط تلفنی با اپراتور فوریت های برق شهر ساری شدم، نه تنها نسبت به قطعی برق اطلاعی نداشت، بلکه از زمان اتصال برق و همچنین دلیل قطعی ان نیز ابراز بی اطلاعی کرد.

شهروند دیگر نیز نسبت به این قطعی ناگهانی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه تاکنون هیچکس نسبت به علت و زمان بازگشت قطعی برق تاکنون پاسخگو نبوده است و مسئولان اداره برق نیز فقط می گویند "وصل شدن برق زمانبر است و طول می کشد".

قطعی برق ساری سراسری است

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در واکنش به قطعی مکرر برق در نواحی مختلف شهر ساری به خبرنگار ایرنا گفت: قطعی برق ساری مربوط به مرکز کنترل سیستم قدرت ملی است و از کنترل شبکه توزیع برق شهرسان و استان خارج است. 

رضا غفاری با اشاره به اینکه قطعی برق ممکن است تا ساعت ۱۴ امروز طول بکشد افزود: قطعی امروز فقط مربوط به شهر ساری بوده و در دیگر نقاط استان اجرا نشد.

وی در مورد علت این قطعی ناگهانی بیشتر توضیح داد و گفت: در فصل زمستان به دلیل افزایش مصرف گاز ، نیروگاه های تولید برق با کمبود سوخت گاز مواجه می شوند که کاهش تولید برق را نیز به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران یکی از روش های جبران انرژی برق در مواجه با کاهش تولید، قطعی‌های محدود و پراکنده است که متناسب با میزانی که توانیر برای هر استان تعریف می‌کند برای ساعاتی محدود قطع خواهد شد.

غفاری ادامه داد:  این مسئله از نواسانات برقی در کل شبکه سراسری جلوگیری خواهد کرد و شرایط برق برای دیگر مناطق را پایدار می کند.

وی بار دیگر با تاکید بر اینکه این قطع به صورت ملی بوده ، افزود: قطعی‌ها برق امروز مربوط به نیروگاههای مازندران نیست ارتباطی با خرابی شبکه توزیع برق هم ندارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران همچنین تاکید کرد: در صورت برنامه تداوم قطعی برق در استان مازندران حتما از پیش توسط شرکت توزیع برق و یا رسانه ها اطلاع رسانی می شود.

داستان تکراری قطعی بدون اطلاع برق در مازندران بدون توجه به خسارت های مادی و معنوی مشترکان در حالی ادامه دارد که برخی از ساکنان شهر ساری می گویند از فعالیت روزمره خود بازماندند.

اخبار مرتبط

قطع برق به‌دلیل طوفان در این شهرها/ شدت باد ۸۶ کیلومتر برساعت

قطعی بدون هماهنگی برق مرکز مازندران

اعزام ۵ تیم شرکت توزیع برق غرب مازندران به استان برف‌زده گیلان

0 نظر

ارسال نظر

capcha