بهره‌برداری از ۹ پروژه در صنعت برق مازندران در دهه فجر

بهره‌برداری از ۹ پروژه در صنعت برق مازندران در دهه فجر

به گزارش مازندروز به نقل از خبرگزاری فارس ، حسین افضلی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های صنعت آب و برق که با حضور وزیر نیرو در محل تصفیه‌خانه آب‌رسانی ساری از سد شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: پروژه‌های قابل بهره‌برداری در دهه مبارک فجر در بخش دولتی در مازندران به مبلغ ۲۶۷ میلیارد تومان انجام شد.

وی افزود: پروژه‌های قابل بهره‌برداری در دهه مبارک فجر در بخش مولد مقیاس کوچک با مشارکت بخش خصوصی در استان به مبلغ ۴۱۰ میلیارد تومان صورت گرفت.


افضلی تصریح کرد: مجموع ۷ پروژه انتقال و دو پروژه نیروگاهی مولد در مقیاس کوچک با اعتباری بالغ بر ۶۷۷ میلیارد تومان از نیازهای واقعی صنعت برق توجه به اجرای پروژه برق سرخرود بوده است.

این مسؤول از عقب‌ماندگی تاریخی در تولید و شبکه برق در استان یاد کرد و ادامه داد: این عقب‌ماندگی ۸۰۰ تا هزار مگاوات است که ۵۰۰ مگاوات آن با احداث پروژه سرخرود حل می‌شود، لازم است این روند در آمل هم ادامه یابد.

وی اعلام کرد: پروژه‌های صنعت برق که در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسیدند شامل؛ توسعه بخش ۶۳ کیلو ولت پست ۴۰۰ کیلو ولت مرکز مازندران با اعتباری بالغ بر ۷۱ میلیارد تومان و احداث ایستگاه فوق توزیع ساری ۶ با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد تومان است.

افضلی بیان کرد: احداث ایستگاه فوق توزیع بابل پنج با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان و احداث خط انشعابی و ایستگاه ساده ۲۳۰ کیلو ولت بهشهر با اعتباری بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان، احداث خط کابلی تغذیه کننده ایستگاه ساری ۶ و خط کابلی تغذیه کننده ایستگاه بابل پنج از دیگر پروژه‌ها است.

مدیر شرکت برق منطقه‌ای مازندران، احداث ۱۷ دستگاه خروجی پست فوق توزیع ۲۰ کیلو ولت، نیروگاه مقیاس کوچک به ظرفیت عملی ۲۵ مگاوات شهرستان بابل، نیروگاه مقیاس کوچک به ظرفیت عملی ۲۵ مگاوات در شهرستان بابلسر را از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری در سال جاری برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها به منظور تأمین برق مستمر و مطمئن، افزایش پایدا‌ری و قابلیت اطمینان، کاهش تلفات شبکه انتقال و فوق توزیع، رفع افت ولتاژ ایستگاه‌های فوق توزیع و مشترکان منطقه، کاهش زمان جابه‌جایی بار و رفع خاموشی پس از حوادث رخ داده در شبکه و کاهش خاموشی ناشی از ازدیاد بار در دوره پیک ایجاد شده است.

اخبار مرتبط

راه اندازی ۷ طرح کلان صنعتی دهه فجر در مازندران

انتقال ساختمان شهرداری بهشهر به چیت‌سازی همزمان با دهه فجر

برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «راز موفقیت» به مناسبت دهه فجر

0 نظر

ارسال نظر

capcha