فعالیت 66 مرکز مشاوره شغلی و کارآفرینی در مازندران/21 هزار فقره مجوز مشاغل خانگی در استا صادر شد

فعالیت 66 مرکز مشاوره شغلی و کارآفرینی در مازندران/21 هزار فقره مجوز مشاغل خانگی در استا صادر شد

به گزارش مازندروز به نقل از خبرنگار ایلنا،کامران اصغری با گرامیداشت ایام دهه مبارک دهه فجر و یاد و خاطره شهدای والامقام ایران اسلامی از روزهای آغازین انقلاب اسلامی تا مدافعان حرم و امنیت اظهار داشت: دهه فجر فرصت مناسبی برای شناخت هر چه بیشتر نظام و دستاوردهای انقلاب و دولت تدبیر و امید است که باید همه تلاش کنیم تا برنامه های ایام الله دهه فجر با مشارکت جامعه هدف،کارگران،کارفرمایان ، کارآفرینان و تعاونگران به خوبی برگزار شود.

وی تصریح کرد: در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با پختگی انقلاب،تاکید همه مسئولان بر این است که دستاوردهای 41 ساله انقلاب را به بهترین نحو ممکن اطلاع رسانی کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: کارگران همچنان که در هشت سال دفاع مقدس در کنار سایر اقشار نقش تعیین کننده ای داشتند این نقش را بعد از آن نیز در سنگر تولید نشان دادند و با همت، پشتکار، تعهد و دلسوزی، چرخهای اقتصادی ایران اسلامی را به حرکت درآوردند.

اصغری درباره عملکرد حوزه توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در 41 ساله بیان داشت: با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی و کارآفرینان جشنواره امتنان ازکارآفرینان برتر استان همه ساله در استان برگزار می‌شود.

این مسئول از اجرای طرح  "توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو)" با هدف استفاده از ظرفیتهای بومی و بکارگیری تجارب سازمانهای بین‌المللی، برای تحرک تقاضای نیروی کار در بخشهای کشاورزی، گردشگری و فناوری اطلاعات در استان خبر داد و گفت:  13 مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی در استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به فعالیت 48 مرکز مشاوره شغلی و کاریابی داخلی و 5 مرکز کاریابی بین المللی با هدف ارائه خدمت به کارجویان، از  پیگیری پرداخت بیش از 1200 میلیارد تومان از محل اعتبارات بنگاه‌های اقتصادی زود بازده و کارآفرین در استان خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام پیگیری پرداخت بیش از 470 میلیارد تومان از محل توان تسهیلات دهی بانک های استان به بنگاه های اقتصادی، ادامه داد: بیش از 21 هزار فقره مجوز مشاغل خانگی در مازندران صادر شده است.

اصغری پیگیری پرداخت 610 میلیارد ریال به طرحهای کسب و کار خرد و خانگی، پیگیری پرداخت 3 هزار و 491 میلیارد ریال به طرحهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی از محل ردیف‌های بودجه‌ای کشور، پیگیری انعقاد قرارداد و پرداخت بیش از 355 میلیارد تومان به طرح های روستایی از محل اعتبارات روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در سال 1396 برای اولین بار در نظام جمهوری اسلامی ایران و پیگیری تخصیص اعتبار بیش از  750 میلیارد تومان به طرح های فراگیر با اعتبار از محل بند الف و ب تبصره 18 قانون بودجه سال 96 را از دیگر اقدامات مهم حوزه توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل برشمرد.

اخبار مرتبط

خبر خوب|پرداخت ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در مازندران

اصفهان میزبان شبکه‌های مردمی فعال در حوزه مشاغل خانگی بانوان

جای مدارس تخصصی کارآفرینی در مازندران خالی است

0 نظر

ارسال نظر

capcha