نزدیک به دوهزار تن میوه شب عید برای استان قزوین خریداری شد

نزدیک به دوهزار تن میوه شب عید برای استان قزوین خریداری شد

هادی طاهرخانی روز پنجشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار قزوین افزود: امسال یکهزار و ۲۰۰ تن پرتقال و ۷۰۰ تن سیب از تنکابن و رامسر برای تنظیم بازار میوه شب عید خریداری شده است و تاکنون ۷۰۰ تن پرتقال و ۵۰۰ تن سیب وارد استان شده و در سردخانه های قزوین نگهداری می شود و مابقی نیز تا هفته آینده وارد خواهد شد.
وی اظهار داشت: امسال سازمان همیاری شهرداری قزوین مباشر تامین پرتقال و سیب مورد نیاز استان قزوین بوده و تلاش کرده میوه هایی با کیفیت و ماندگاری بالا در دستور کار باشد.
طاهرخانی در خصوص قیمت گذاری میوه شب عید نیز اظهار کرد :  قیمت نهایی این ۲ محصول برای عرضه در بازار با مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان قزوین تعیین خواهد شد.
به گفته وی سیب و پرتقال خریداری شده امسال از نظر کمی و کیفی در شرایط مطلوبی قرار دارند و با هماهنگی های انجام شده است .
مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان قزوین گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای فراهم سازی شبکه توزیع و جانمایی مکان‌های عرضه میوه شب عید انجام شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی به برگزاری نمایشگاه بهاره اشاره کرد و افزود:  این سازمان با همکاری شرکت نمایشگاههای بین المللی کالاهای ایرانی از محل تولید خریداری کرده و در اختیار شهروندان قرار می دهد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین نیز به برگزاری نمایشگاه بهاره از نیمه دوم اسفندماه اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه حمایت از کالاهای تولید داخل و رفاه حال شهروندان قزوینی است.
سعید نبیل افزود : این نمایشگاه با همکاری شرکت نمایشگاههای با محوریت اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و با نظارت سازمان صمت خواهیم داشت.

رئیس سازمان صمت در این جلسه خلاصه ای از مصوبات و آخرین اقدامات انجام شده در ستاد تنظیم بازار استان و بازرسی‌های انجام شده ارائه داد.
وی یادآورشد : بر اساس دستورالعمل وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار از برگزاری نمایشگاه بهاره در ایام پایانی سال با هدف تنظیم بازار شب عید در قزوین و شهرستان‌ها در اسفند ماه سال جاری خبر داد.
نبیل تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان قزوین ، نمایشگاه بهاره از تاریخ ۱۵ اسفند آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.
به گفته وی تلاش می شود اقلام عرضه شده در نمایشگاه با تخفیف ۱۰ تا ۱۵درصد به دست مصرف کننده برسد.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha