۴۰۰ طرح آب‌رسانی روستایی در مازندران در حال اجرا است

۴۰۰ طرح آب‌رسانی روستایی در مازندران در حال اجرا است

مجید عبدالهی روز پنجشنبه در آیین آغاز بهره برداری از طرح آبرسانی به ۵۶ روستا و شهر سرخرود که در تکیه بالامحله روستای " ریکنده " قائمشهر برگزار شد ، افزود : با توجه به یکپارچگی که در شرکت آب و فاضلاب مازندران وجود دارد ، ما به طرح های آبرسانی در حال اجرا سرعت بیشتری می دهیم تا زودتر به بهره برداری برسند .

وی با اعلام اینکه همزمان ۳۰ پروژه آبرسانی روستایی در سطح استان مازندران با اعتباری بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید ، گفت که این طرح ها شامل ۲۵ پروژه تک روستائی و پنج مجتمع آبرسانی در ۵۶ روستا ، یک شهر و ۱۵ شهرستان بوده است .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستائی مازندران افزود : در اجرای  این پروژه ها هفت حلقه چاه ، ۶ دهنه چشمه و ۲ مخزن زمینی و هوایی به حجم هفت هزار و ۸۸۰ متر مکعب ساخته و تجهیز و ۵۷ واحد ایستگاه پمپاژ هم در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون شرکت آب و فاضلاب روستائی مازندران ۲۳۸ طرح آبرسانی را به بهره برداری برساند ، افزود : برای اجرا شدن این طرح ها ۲ هزار و ۶۶۳ میلیارد ریال هزینه شده است .

عبدالهی تعداد خانوارهای بهره مند روستائی از این طرح های آبرسانی را ۶۴۶ روستا با جمعیتی بالغ بر ۴۹۰ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستائی مازندران توضیح داد : برای اجرای این پروژه ها سه هزار و ۳۸۸ کیلومتر  خط انتقال و شبکه توزیع و مخازن زمینی و هوایی به حجم ۸۰ هزار و ۹۵۰ متر مربع ایجاد شد و علاوه بر این ۹۰ حلقه چاه عمیق هم حفطپر و تجهیز و ۸۰ دهنه چشمه بهسازی شد.

وی احداث ۲۱۲ واحد ایستگاه پمپاژ ، خرید و کار گذاشتن ۵۵ دستگاه دیزل ژنراتور برای موارد بحرانی ، تهیه و نصب ۱۷ دستگاه و اصلاح و بازسازی یکهزار و ۳۴۹ کیلومتر شبکه آبرسانی را از دیگر اقدامات انجام شده در اجرای این طرح ها برشمرد.

عبدالهی جمعیت روستائی استان مازندران را یک میلیون و ۳۰۵ نفر اعلام کرد و گفت که تقریبا نیم میلیون نفر از جمعیت در روستاها از نعمت آبرسانی برخوردار شده اند.

با حضور وزیر نیرو ، معاون عمرانی استاندار مازندران ، مسئولین استانی و شهرستانی طرح آبرسانی به ۵۶ روستا و شهر سرخرود با جمعیت تحت پوشش ۵۲ هزار نفر آغاز شد .

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha