استقرار امکانات هندلینگ در فرودگاه نوشهر

استقرار امکانات هندلینگ در فرودگاه نوشهر

اکبر فریفته روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که شرکت تعاونی خدمات نصر آسمان که سابقه فعالیت خدمات دهی در فرودگاه های کیش ، مراغه و اهواز را داشته تمامی امکانات و تجهیزات لازم برای ارائه خدمات هندلینگ به فرودگاه های شمال را از دو ماه قبل به فرودگاه نوشهر انتقال داده است.

شرکت خدمات فرودگاهی هندلینگ به شخص حقوقی اطلاق می شود که از سازمان مجوز بهره برداری در یک یا چند فرودگاه جهت ارائه یک یا چند خدمت فرودگاهی شامل خدمات آماده سازی هواپیما ، خدمات زمینی ، مسافر و بار همراه ، خدمات بار (کارگو) ، خدمات رستورانی (کترینگ) ، خدمات سوخت رسانی (مارشالینگ) را بر عهده می گیرد.

 

وی افزود : هم اکنون پروسه اداری بخش عمده ای از  فعالیت این شرکت انجام گرفته و طبق وعده داده شده مسئولان و کارشناسان سازمان هواپیمایی  قرار است به زودی برای بازدید از تجهیزات و امکانات این شرکت به این فرودگاه بیایند تا از تجهیزات و امکانات این شرکت بازدید به عمل آورند.

مدیر فرودگاه نوشهر گفت که پیش شرط رقابت در میان شرکت های هواپیمایی استقرار چنین امکاناتی در این فرودگاه بود که با رایزنی های به عمل آمده چنین اتفاقی رخ داد و قرار است این شرکت به هواپیماهای با بدنه متوسط به بالا خدمات فرودگاهی ارائه دهد.

فریفته ، حراست پرواز ، بارگیری و تخلیه هواپیما ، تفکیک اثاثیه و جابجایی بار (حمل و نقل بار) ، آراستگی کابین هواپیما (نظافت ) ، یخ زدایی ، برق زمینی ، تهویه هوا،  یدک کش ، کنترل وسایل لودبار ، شارژآب ، سرویس بهداشتی ، نگهداری ظروف هواپیما را جزو حوزه وظایف این شرکت معرفی کرد.

مدیرعامل شرکت تعاونی خدماتی نصر آسمان نیز در این باره گفت که امکانات و تجهیزات هندلینگ این شرکت در فرودگاه نوشهر انتقال داده شده و قرار است به دیگر فرودگاه های شمال کشور نیز خدمات ارائه دهد.

محمد علیخانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : امکانات و تجهیزات متعلق به این شرکت منطبق با استانداردهای نوین دنیا است و طبیعتا پس از بازدید کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری برای تائید این امکانات تا پایان سال ، این شرکت فعالیتش در این منطقه آغاز می شود.

فرودگاه نوشهر با قدمتی حدود ۷۰ سال یکی از قدیمی ترین فرودگاه های مازندران است که مساحت آن حدود ۸۵ هکتار و حدود ۲ هزار و ۳۰۰ متر نیز طول باند این فرودگاه می باشد که زمان ساخت آن نیز طبق اسناد موجود به سال ۱۳۳۳ بازمی گردد.

هم اکنون در بیشتر روزهای هفته پرواز در مسیر های رفت و برگشت نوشهر - مشهد و نوشهر - تهران در فرودگاه نوشهر برقرار است.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha