سه هنرمند مازندرانی نامزد سیمرغ‌های فجر سی‌وهشتم

سه هنرمند مازندرانی نامزد سیمرغ‌های فجر سی‌وهشتم

هیأت داوران سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر شب گذشته اسامی نامزدهای ۱۶ بخش مسابقه سودای سیمرغ را معرفی کرد که نام سه هنرمند اهل مازندران نیز در بین نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین این دوره از جشنواره فیلم فجر نیز دیده می‌شود.

بنا بر اعلام هیأت داوران سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر، محمدحسین مهدویان برای کارگردانی فیلم پرمخاطب «درخت گردو» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی این دوره از جشنواره شد.

مهدویان تاکنون دو بار سیمرغ بلورین کارگردانی جشنواره فجر را دریافت کرد و امسال برای دریافت سومین سیمرغ بلورین کارگردانی فجر با نیکی کریمی، مرتضی فرشباف، مجید مجیدی، سعید ملکان و محمد کارت رقابت دارد.

او در دوره سی‌وچهارم برای فیلم متفاوت «ایستاده در غبار» و در دوره سی‌وپنجم برای فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره را کسب کرده بود.

فیلم جدید مهدویان در بخش‌های دیگری نیز نامزد دریافت نشان جشنواره شده و با نامزدی در ۱۱ بخش جشنواره پس از «شنای پروانه» که نامزد ۱۲ بخش جشنواره است، دومین فیلم از نظر تعداد نامزدی برای دریافت سیمرغ بلورین در بخش‌های مختلف است.  این فیلم در بین ۵ اثر برتر از نگاه مخاطبان جشنواره نیز قرار دارد.

از عوامل این فیلم سید مصطفی احمدی در بخش تهیه‌کنندگی و بهترین فیلم، پیمان معادی برای انتخاب بهترین بازیگر نقش اصلی مرد، مینو شریفی‌پور در بخش نقش مکمل زن، محمد نجاریان برای بخش تدوین، حبیب‌ خزایی‌فر در بخش موسیقی متن، بهزاد جعفری طادی برای طراحی لباس، محمدرضا شجاعی در زمینه بهترین طراحی صحنه، شهرام خلج برای بخش چهره‌پردازی، امین پهلوان‌زاده و کامیار شفیع‌پور در بخش صدابرداری و ایمان کریمیان در بخش جلوه‌های ویژه میدانی نامزد دریافت سیمرغ بلورین معرفی شده‌اند.

در بخش بهترین بازیگر زن پریناز ایزدیار که امسال با دو فیلم «مغز استخوان» و «سه کام حبس» در جشنواره حضور داشت، برای بازی در فیلم «سه کام حبس» به کارگردانی «سامان سالور» نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد. ایزدیار پیش از این در سال ۱۳۹۴ و سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «ابد و یک روز» ساخته سعید روستایی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره را دریافت کرده بود و امسال برای دریافت دومین سیمرغ خود با نازنین احمدی، مریم مقدم، ندا جبرئیلی و الناز شاکردوست رقابت دارد.

در بخش بهترین فیلمبرداری نیز هیأت داوران ۵ فیلمبردار را برای تصویربرداری ۶ فیلم جشنواره سی‌هشتم فجر انتخاب کردند که نام سامان لطفیان فیلمبردار جوان مازندرانی دو بار بین نامزدهای این بخش دیده می‌شود. لطفیان که امسال تصویربرداری دو فیلم سینمایی «آتابای» اثر نیکی کریمی و «شنای پروانه» اثر محمد کارت را بر عهده داشت، برای هر دو فیلم نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری جشنواره شده است.

این فیلمبردار جوان پارسال تصویربرداری فیلم تحسین شده «شبی که ماه کامل شد» اثر نرگس آبیار را به عهده داشت.

مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر امشب با اجرای محمدرضا شهیدی‌فرد در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

عصر دیروز نیز مراسم اختتامیه سی‌وهشتمین جشنواره تئاتر فجر در تهران برگزار شد که جایزه بهترین افکت زنده رادیویی به نرگس موسی‌پور هنرمند مازندرانی رادیو برای رادیوتئاتر «عروس فراه» از تهران اهدا شد.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha