هزار و ۷۰۰ شغل برقی در دهه فجر امسال در مازندران

هزار و ۷۰۰ شغل برقی در دهه فجر امسال در مازندران

رضا غفاری روز یکشنبه در شهرستان آمل در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توزیعی برق مازندران در میان دستگاه ها در دهه فجر امسال رکورد دار پروژه های عمرانی بود ، افزود: در این دهه ۱۱۴ پروژه حوزه توزیع برق به ارزش ۲۷۰ میلیارد ریال افتتاح و بهره برداری شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه های دهه فجر برای پایدار و مقاوم‌سازی شبکه توزیع برق در مازندران بهره‎‌برداری شدند، گفت: اشتغال زایی در حوزه انرژی به خصوص در بخش خصوصی پایدارترین حوزه های اشغال است. 

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اظهار داشت: این پروژه ها شامل تامین برق شهری و روستایی ، کاهش تلفات ، رینگ و توسعه فیدر ، رفع ضعف ولتاژ و تقویت شبکه ، اصلاح و بهینه سازی شبکه و توسعه و احداث شهری و روستایی می باشد.

به گفته غفاری برای بهره برداری از این پروژه ها ۲۶ کیلومتر شبکه فشار متوسط ، ۷۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۱۳۹ دستگاه ترانس با ظرفیت ۲۰ مگاولت آمپر احداث و مستقر شد.

برق هیچ واحد صنعتی را قطع نکردیم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران همچنین تاکید کرد: امسال برق هیچ واحد صنعتی را به دلیل بدهی قطع نکردیم در حالی که میلیاردها تومان فقط از صنایع مطالبه داریم.

غفاری با اشاره به اینکه ۲۰ درصد مطالبات برق مربوط به حوزه صنعت است ، گفت: به دلیل قرارگیری در سال رونق تولید سعی کردیم با واحدهای صنعتی بدهکار مدارا و همکاری داشته باشیم.

وی  خواستار رعایت الگوی مصرف در ادارات دولتی و بانک ها شد و افزود: هرچه موسسات و ادارات مصرف بهینه داشته باشند کمترین اعمال خاموشی را در صنعت خواهیم داشت و چرخ صنعت می تواند بیشتر برای جامعه فعالیت کند.

وی افزود: شالیکوبی ها بار فصلی هستند و از ان حیث که برنج برای استان ما حیاتی است ، لازم است که در زمان شالیکوبی همه در مصرف بهینه برق تلاش کنند.

استان مازندران در حال حاضر یک میلیون و ٤٠٠ هزار مشترک دارد که ٢٢٩ هزار و ٢٩٣ مشترک متعلق به شهرستان امل است .

همچنین حدود ٢٣ درصد از مشترکین صنعتی استان متعلق به شهرک های صنعتی شهرستان امل است.

اخبار مرتبط

اعتبارات پروژه های دهه فجر در مازندران ۲ برابر شد

افتتاح و کلنگ‌زنی 53 پروژه کشاورزی دهه فجر در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha