نخستین مجوز موافقت اصولی اسکله تفریحی مازندران صادر شد

نخستین مجوز موافقت اصولی اسکله تفریحی مازندران صادر شد

احمد حسین زادگان چهارشنبه شب در نشست هم اندیشی محمود واعظی رئیس دفتر رییس جمهوری با فعالان اقتصادی و کارآفرینان مازندران در ساری به  تصویب ۱۳۴ نقطه جهت ایجاد اسکله‌های تفریحی و گردشگری در سواحل استان اشاره کرد و افزود: این اسکله ها آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.

استاندار مازندران با تاکید بر این نکته که باید فعالیت های اقتصادی در سواحل و دریای خزر را گسترش بدهیم ، بیان داشت: علاوه بر پرورش ماهیان در قفس باید در ورزش دریایی و سفرهای تفریحی در دریا را  مورد توجه قرار بدهیم.

وی با اشاره به این که امروز  محیط زیست و دریانوردی طبق مقررات و قوانین همکاری لازم را برای سرمایه گذاری در سواحل و دریای خزر دارند، گفت: هلدینگ ثروت آفرینی مازندران نیز با هزار میلیارد تومان در سال جاری  شروع شده است و سهم ۲۵۰ میلیارد تومانی  بخش خصوصی و مابقی نیز با آورده بانک منتخب در حال تحقق است.

حسین زادگان، کشاورزی ، صنعت ، گردشگری و خدمات را محور اصلی  هلدینگ سرمایه گذاری در مازندران دانست و بیان داشت: مقوله توسعه کشاورزی گلخانه ای نیز مورد تاکید است.

وی به وجود زمین هزار هکتاری  در شرق مازندران با  اولویت بخش کشاورزی و ایجاد  فضای گلخانه ای اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد واحدهای تولیدی مرتبط با بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی این بخش نیز مورد توجه است.

استاندار مازندران به مشارکت بنیاد برکت در اجرای ۱۰ طرح با سرمایه گذاری ۱۵۸ میلیارد تومان در طرح های مختلف استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: امروز صنایع بزرگ مازندران همانند چوب و کاغذ ، نساجی و خودروسازی وضعیت مناسبی  دارند و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی  مستقر در شهرک های  صنعتی نیز در کارگروه تسهیل رسیدگی و حل و فصل می شود.

در این هم اندیشی مدیران اتحادیه و انجمن های صنعتی ، کشاورزی و گردشگری  و روسای اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن مازندران نیز مشکلات و خواسته های اعضای خود را برای رئیس دفتر رئیس جمهوری برشمردند.

عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران با بیان این که  پرتقال ، کیوی و برنج سه محصول اصلی مازندران است، گفت: صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای مختلف نیاز به حمایت دولت دارد.

وی واردات برنج با نرخ ارز یارانه ای چهار هزار تومانی را برای تولیدکنندگان داخلی کشور ضرر توصیف کرد و گفت: هنوز زیرساخت های صادرات به ویژه در بخش صنایع تبدیلی و بسته بندی مهیا نیست.

مهدی رضوی رئیس خانه صنعت، معدن مازندران نیز به مشکلات مالیات اشاره کرد و توضیح داد: مالیات موضوع اصلی واحدهای تولیدی و صنعتی است چراکه دولت  برای خارج شدن از اقتصاد نفتی به فکر دریافت مالیات است.

وی بیان داشت: سهم درآمدی نفت در بودجه کاهش ۲۷درصد یافته است و این مقوله  فی نفسه خوب است اما با وجود تورم و افزایش سهم مالیات در شرایط فعلی اقتصاد کشور برای صاحبان واحد های تولیدی و صنعتی نگران کننده شده است.

وی چاپ اورق  و واگذاری ها  را ۲ رویکرد دولت برای حمایت، ناکارآمد دانست و گفت: این موارد طی سال های اخیر به دلایل مختلف عملیاتی نشده است و در واقع دغدغه کارفرمایان را بیشتر کرده است.

رضوی تصریح کرد: امروزتولید و مصرف در حال لاغر شدن هستند و دریافت مالیات ، ناکارآمدی حمایت های دولت با  چاپ اوراق و واگذاری ها نیز مزید بر علت شده است.

 وی بیان داشت: کسب مالیات از این واحدها بسیار سخت و حتی غیر ممکن است چراکه  پرداخت مالیات در شرایط تورم بالا بسیار سخت شده است.

نصرالله دریابیگی دبیر خانه کار و کارگر مازندران نیز در این هم اندیشی گفت که بدهکاری دولت به جامعه کارگری همچنان بالا است و قوانین مربوط به کارگران نیز ناقص و یا اجرایی نمی  شود..

وی پائین بودن دستمزد کارگران را یکی از عوامل رکود اقتصادی دانست و افزود: اجرای ماده ۴۱ از انتظارات کارگران و باز نشستگان است.

دریابیگی با بیان این که  در اصلاح قوانین مربوط به امنیت کار کارگران همچنان بی توجهی می شود، بیان داشت: از سال ۸۸ مبلغ ۲هزارو ۵۰۰میلیارد تومان برای همسان سازی تخصیص یافته است اما همچنان بخش عمده ای از آن عملیاتی نشده است.

وی طرح برون سپاری مراکز درمانی و بیمارستانی سازمان تامین اجتماعی را نوعی خیانت به جامعه کارگری دانست و بیان داشت: پس از مقوله  طرح تحول سلامت این روز ها زمزمه برون سپاری بیمارستان های  دولتی و تامین اجتماعی مطرح است.

دریا بیگی بیان داشت: واگذاری ها بر اساس اصل ۴۴ به بخش خصوصی در مازندران بدترین کارنامه را دارد چراکه اخراج ،  توهین و مشکلات برای  دولتمردان چیزی عاید استان نشده است .

دبیر خانه کار و کارگر مازندران گفت: واگذاری بیمارستان های تامین اجتماعی  خط قرمز جامعه کارگری است و مقابله می کنیم.

درواری مدیرانجمن  کارفرمایان استان مازندران نیز گفت : صدور اجرائیات توسط بانک بر اساس قانون نیست و این مشکل که با دخالت  ستاد تسهیل حل و فصل می شود نوعی برگزاری جلسات تشریفاتی شده است.

وی افزود: همچنین برخورد با ضامنین شرکت های تولیدی از سوی بانک ها نیز غیر قانونی است و از سوی دیگر  عدم تبعیت بانک های خصوصی علاوه بر راکد ماندن مشکلات واحدهای تولیدی دولتمردان را خسته کرده است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری سفرش را به مازندران شامگاه چهارشنبه  شروع و بلافاصله پس از ورود به ساری در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی و کارآفرینان استان در ساری شرکت کرد.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، قرار است با حضور رییس دفتر رییس جمهوری امروزپنجشنبه ۸۵ طرح کشاورزی مازندران که برای اجرای آنها ۸۳۵ میلیارد ریال هزینه شده به بهره برداری برسد.

شرکت در شورای اداری استان هم برنامه رییس دفتر رییس جمهوری برای عصر  روز پنج شنبه است .

واعظی در بدو ورود به مازندران هدفش از سفر را علاوه بر بهره گیری از فرصت دهه فجر برای افتتاح طرح های حوزه کشاورزی و نشست با فعالان اقتصادی ، بررسی مصوبات سفر نخست رییس جمهوری به مازندران و مهیا کردن زمینه برای سفر بعدی اعلام کرد که قرار است در آینده انجام شود.

اخبار مرتبط

بابل‌کنار؛ شاهکار آفرینش، مستعد منطقه ویژه گردشگری

0 نظر

ارسال نظر

capcha