نیروگاه زباله‌سوز نوشهر اسفند افتتاح می‌شود

نیروگاه زباله‌سوز نوشهر اسفند افتتاح می‌شود

مهدی رازجویان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه زباله سوز نوشهر در جمع خبرنگاران گفت:  هم اکنون این نیروگاه در مراحل پایانی پردازش و راه اندازی راکتورها قرار دارد.

وی گفت:  فاز دوم این نیروگاه هم قرار است دو ماه پس از افتتاح فاز نخست به بهره برداری برسد.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به ویژگی های این نیروگاه گفت: نیروگاه زباله سوز نوشهر بر اساس استاندارد و با رعایت جوانب محیط زیستی احداث شده تا هیچگونه خسارتی به محیط زیست منطقه وارد نکند.

رازجویان با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی های این نیروگاه  تبدیل انرژی حرارتی حاصل از سوختن زباله به برق است ، گفت: برق تولیدی این نیروگاه هم وارد مدار شبکه برق شهری خواهد شد.

وی با اشاره به میزان اعتبار هزینه شده برای این نیروگاه گفت: تاکنون بیش از ۹۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح ملی هزینه شده است.

در جریان این بازدید مسوولان شهرداری کشور، محیط زیست ، منابع طبیعی مازندران و شهرستانی حضور داشتند.

طرح ساخت نیروگاه زباله سوز نوشهر با هدف امحای مقدار ۲۰۰ تن زباله های تولیدی شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت و تولید حدود ۳ مگاوات برق در ساعت در سال ۱۳۹۰ در زمینی به گستره حدود ۲ هکتار در منطقه 'پلنگ چال ' نوشهر کلنگ زنی شد و بنا به وعده مسئولان وقت قرار بود مدت ۲ سال به بهره برداری برسد که چنین نشد ولی این امر به دلیل مشکلات مالی و تجهیزات محقق نشد.

تاکید دولت تدبیر و امید بر ساماندهی زباله مناطق شمالی کشور سبب شد تا کار ساخت نیروگاه نوشهر در سال جاری شتاب بگیرد و پس از بازدیدهای مختلف مسوولان کشور از جمله معاون اول رئیس جمهوری از این نیروگاه سبب شده تا اعتبارات ویژه ای برای تکمیل این نیروگاه اختصاص داده شود.

نوشهر، چالوس و کلاردشت با جمعیت حدود ۲۷۷ هزار نفر جزو شهرستان های گردشگرپذیر غرب مازندران به علت برخورداری از موقعیت های ممتاز گردشگری نزدیکی دریا به جنگل ، آثار تاریخی فراوان در تمامی فصول به ویژه نیمه های نخست سال پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر است .

اخبار مرتبط

رئیس بیمارستان شهید بهشتی نوشهر: مشکلی در تامین بیماران در بخش ایزوله منفی بیمارستان نداریم

توزیع بیش از چهار هزار بسته معیشتی در نوشهر آغاز شد

توزیع بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی در رزمایش مؤمنانه نوشهر

0 نظر

ارسال نظر

capcha