استاندار مازندران با لغو مجوز جدید برای خوراک دام مخالفت کرد

استاندار مازندران با لغو مجوز جدید برای خوراک دام مخالفت کرد

به گزارش مازندروز به نقل از خبرگزاری ایلنا از ساری،نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران با دو دستور جلسه نخست در خصوص مشکلات اتحادیه دام و طیور و آبزیان در حوزه تأمین سوخت به موقع و سهمیه بندی عادلانه و همچنین دستور دیگری درباره محدودیت و یا ممنوعیت راه اندازی واحدهای جدید تولید خوراک دام و طیور و آبزیان و واحدهای مرغداری و کشتارگاه دراستانداری مازندران برگزار شد.

احمد حسین زادگان در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران که امروز در استانداری این استان برگزار شد، با طرح لغو صدور مجوز جدید برای واحدهای خوراک دام در استان به دلیل اشباع میزان تولید مخالفت کرد و

لغو صدور مجوز برای ایجاد واحدهای خوارک دام باعث انحصار در این حوزه و از بین رفتن رقابت می شود.

وی افزود: تولیدکنندگان  خوراک دام ما باید با افزایش میزان کیفیت محصول و بهره گیری از تکنولوژی نوین و کاهش قیمت ها، مصرف کنندگان را تشویق به استفاده از خوراک دام و طیور صنعتی کنند.

رئیس شورای گفتگوی دولت  و بخش خصوصی مازندران گفت : دلیل متوقف شدن 20 واحد تولیدی خوراک دام و طیور استان مورد بررسی و نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام شود.

وی خواستار شد تا سازمان صنعت،معدن و تجارت وضعیت موجود واحدهای تولیدی ظرفیت خوراک دام ،طیور و آبزیان استان مازندران را بررسی کند تا در مورد صدور یا عدم صدور مجوز برای این واحدها تصمیم گیری شود.

حسین زادگان تصریح کرد: در کشورما نیز تصدی گری دولت رو به کاهش است و بخش خصوصی به دنبال فعالیت بیشتر درتمام امور است و صرفا کسانی می توانند در این شرایط ادامه فعالیت داشته باشند که کالاهای تولیدی خود را رقابتی تر داشته باشند.

وی افزایش کیفیت تولیدات،کاهش قیمت متناسب با بازار را لازمه ایجاد یک بازار رقابتی دانست و شرایط صدور مجوز برای واحدهای جدید خوراک دام، طیور و آبزیان را به داشتن تکنولوژی جدید  دانش و نداشتن مشوق های سرمایه گذاری از جمله تسهیلات ارزان قیمت عنوان کرد.

اخبار مرتبط

سرمایه گذاری ۲ هزار میلیاردی برای احداث کارخانه روغن کشی و خوراک دام

بابل‌کنار؛ شاهکار آفرینش، مستعد منطقه ویژه گردشگری

مراتب ثبت ملی ۱۲ اثر طبیعی به استاندار مازندران ابلاغ شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha