راه‌اندازی ۷۶ دفترخدمات الکترونیک قضایی در مازندران

راه‌اندازی ۷۶ دفترخدمات الکترونیک قضایی در مازندران

به گزارش  مازند روز به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌السلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در ششمین همایش مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضائی و کارشناسان حقوقی مازندران اظهار کرد: ارائه خدمات قضایی به‌صورت الکترونیک، ایده ارزشمند و نوینی است که با هدف تحول در قوه قضائیه و میل به تحقق دولت الکترونیک راه‌اندازی شده است.

وی افزود: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باید نسبت به کاهش اطاله دادرسی و انجام سریع امور قضایی، اهتمام ویژه داشته باشند.

اکبری تصریح کرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نقش مهمی در سرعت‌بخشی به رسیدگی و کاهش مراجعه به مراجع قضایی دارند.

رئیس کل دادگستری مازندران یادآور شد: دفاتر خدمات قضایی چون درگاهی که مردم را به دستگاه قضا ارتباط می‌دهند عمل کرده و می‌توانند در کاهش سردرگمی مردم و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی نقش به‌سزایی داشته باشند و باید از همه ظرفیت خود در جلب رضایت مردم و تسریع در کار استفاده کنند.

این مسؤول عنوان کرد: از نظر ما دفتری موفق و کارآمد است که بهترین رفتار را با مردم داشته باشد، راهنمایی درستی به ارباب رجوع ارائه دهد و دادخواست‌های آن  ناقص و برگشتی نباشد، ارباب رجوع را به دردسر نیندازد و با دقت کامل در انجام امور مربوطه به کاهش  اطاله دادرسی نیز کمک کند.

اکبری با تأکید بر ارتقای کمی،کیفی و کارآمدی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و دانش حقوقی کارشناسان حقوقی گفت: جایگاه کارشناس به لحاظ نقشی که در اتقان آرا و قضاوت دارد بسیار مهم است و از سویی دیگر تعهد و تخصص کارشناسان نیز برای نیل به هدف اصلی که همان کشف حقیقت بوده، مؤثر است.

رئیس کل دادگستری مازندران بیان کرد: در این امر به‌روز بودن اطلاعات کارشناسان نیز از اهمیت خاصی برخودار است و کارشناسی که اطلاعات به‌روزی ندارد نمی‌تواند کمک‌کار قاضی در امر کشف حقیقت باشد.

این مسؤول ضمن تشکر از زحمات دفاتر الکترونیک قضایی و کارشناسان حقوقی استان اضافه کرد: ارتقای کمی و کیفی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و همچنین ارتقای دانش کارشناسان حقوقی مطلوب ماست.

ششمین همایش مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضائی و کارشناسان حقوقی مازندران در سالن اجتماعات دادگستری استان برگزار شد.

به گزارش فارس، در ابتدای همایش کریمی‌مله معاون فناوری اطلاعات دادگستری مازندران در گزارشی اعلام کرد: هم‌اکنون ۷۶ دفترخدمات الکترونیک قضایی در استان مشغول به کارند و ۱۲ دفتر نیز به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

اخبار مرتبط

اجرای حکم قلع‌وقمع ۲۴ واحد مسکونی غیرمجاز در کلارآباد

بازدید رئیس کل دادگستری استان مازندران به همراه ۶۰ نفر از قضات استان از زندان آمل و آزادی ۱۳۹ نفر از زندان

بازدید رئیس کل دادگستری مازندران از واحدهای تولیدی

0 نظر

ارسال نظر

capcha