ارائه نسخه موبایلی بازی هزار سنگردر کافه بازار

ارائه نسخه موبایلی بازی هزار سنگردر کافه بازار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حماسه سال ۶۰ مردم آمل به حدی دارای اهمیت بود که امام راحل در وصیت نامه سیاسی الهی خویش از آن یاد کرد.

برگزاری مراسم سالانه در ارتباط با حماسه ششم آمل یکی از اقدامات و برنامه‌های متولیان استانی است.

تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی با استفاده از فناوری‌های نوین یکی از کارکردهای است که می‌توان برای انتقال فرهنگ انقلاب اسلامی به نسل جوان از آن بهره‌ برد.

ساخت فیلم‌های کوتاه، انمیشن و حتی بازی‌ها رایانه‌ای و نسخه تلفن همراه از اقداماتی است که می‌تواند کمک کار مهم در کنار سایر برنامه‌های تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران مورد توجه قرار گیرد.

مردم آمل در سال ۶۰ نقشه کور منافقان را در جنگل‌های این شهر که با هدف ساقط کردن جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده بودند نقش بر آب کردند.

در طی این سال‌ها تلاش‌های برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره حماسه ۶ بهمن آمل انجام شده است و ثمره این تلاش‌ها انتقال مناسب این فرهنگ به جوانان و اقدام قابل توجه آنها برای معرفی این حماسه بزرگ در قالب بازی‌های رایانه و نسخه تلفن همراه شد.

حمزه آزاد به اتفاق گروهش  ساخت بازی رایانه‌ای هزار سنگر را در دستور کار خویش دارد و به قسمت‌های خوب این بازی هم رسیده است.

اگرچه مراحل ساخت این بازی به دلیل عدم تامین اعتبار مناسب به اتمام نرسیده است اما نسخه تلفن بازی هزار سنگر در کافه بازار در دسترس قرار دارد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارتباط با این بازی و اقداماتی که انجام شده است، گفت: داستان بازی روایت درگیری‌های قبل از حماسه و روز حماسه و در پایان دادگاه نهایی است که به قلم سید مصطفی بزرگی و وحید نوروزی خرم به تحریر در آمده است.

این طراح و بازی سازی رایانه‌ای با اعلام اینکه در پائیز و زمستان سال ۹۲ برای تهیه و تدوین این اثر اقدام کردیم، گفت:بازنویسی این اثر توسط  کسرا کریمی طار که پیش از این در بازی شبگرد با قلم خود مشارکت داشته انجام شده است.

آزاد در تشریح وضعیت بازی بیان کرد: بازی در سبک شوتر اول شخص در پنج مرحله پیگیری می‌شود. جنگل، روستا و فضای شهری آمل! بله درست است شما با فضاهایی خارق العاده و رویایی شمال کشور روبرو خواهید بود.

وی اضافه کرد: محوریت بازی بر دو کاراکتر مثبت و دو کاراکتر منفی است که فرماندهی دو طرف را برعهده دارند.

این بازی سازی رایانه‌ای خاطر نشان کرد: علی و ایمان در کنار هم با کمک نیروهای بسیجی به مبارزه با سربداران و دفاع از شهر می‌پردازند و از آن طرف گروهی از منافقین ندای آزادی سر داده اند و با شعارهای خود در صدد فریب مردم روستایی هستند که مابقی ماجرا در بازی مشخص می‌شود.

 

وی با اعلام اینکه برای ساخت بازی همه تلاش ما رعایت استانداردهای بین‌المللی بوده است، گفت: این تیم جوان سعی بر رعایت استانداردهای بین‌المللی در حد توان مالی موجود دارد و طراحی همچون مژگان میرزایی در پس این کانسپت‌ها قرار دارد و مدیریت هنری که به عهده امیرهوشنگ امام جمعه است.

این بازی ساز رایانه‌ای خاطر نشان کرد: بازی با حمایت یکی از سازمان‌های فرهنگی در حال ساخت بود که به دلیل عدم تامین اعتبار و مشکلات اقتصادی متوقف شده است ولی برای فعالیت در بازار رقابتی در حال حاضر نسخه تلفن همراه آن را منتشر و در کافه بازار در دسترس قرار دارد.

http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.YGD.HezarSangar&ref=share

 آزاد با اعلام اینکه نسخه اولیه ساخت بازی در سال ۹۳ حدود ۱۹۰ میلیون تومان برآورد شده است، گفت: ۴۰ درصد این اعتبار توسط یکی از سازمان‌های فرهنگی و هنری تامین اعتبار شده است و توانستیم در مرحله پرداخت ۳۰ میلیون تومان دریافت کنیم اما به دلیل مشکلات مالی پرداخت مابقی پول متوقف شده است.

 

وی خاطر نشان کرد:با تخصیص بودجه ۱۵ میلیونی مازاد بر بودجه قبلی نسخه کوتاه موبایلی طراحی شد و  پروژه اصلی نسخه کامل بازی رایانه ای متوقف هست

آزاد در پایان خاطر نشان کرد: اگر بودجه این بازی تامین شود تیرز بازی جز با کیفیت‌ترین بازی‌ها بوده و امکان تکمیل آن وجود دارد.

 

به گزارش فارس انتظار است که نهادهای فرهنگی که در روی کاغذ و به زبان دغدغه حمایت از فرهنگ را دارند از این ظرفیت برای انتقال فرهنگ ارزشمند دفاع از کشور به خوبی استفاده کنند و در کنار جوانان علاقمند و مستعد برای تبین ارزش‌های انقلاب اسلامی قرار بگیرند.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha