۴۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب روستاهای مازندران نیاز است

۴۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب روستاهای مازندران نیاز است

مجید عبدالهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از تعداد ۴۰۰ پروژه نیمه تمام روستایی مازندران،۲۶۲ پروژه آبرسانی تک روستایی و ۱۳۸ پروژه به صورت مجتمع می باشد.

وی ادامه داد: مهمترین اولویت شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران تکمیل ۱۳۲ پروژه عمرانی نیمه کاره با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پروژه های آب شرب روستایی اختصاص یافت که با این اعتبار اهالی ۳۰ روستا از نعمت آب شرب بهره مند شدند.

عبدالهی با بیان اینکه متوسط تامین آب شرب تا پیش از آغاز فعالیت دولت یازدهم براساس میانگین برخورداری جمعیت روستایی مازندران از آب شرب حدود ۶۰ درصد بود، یادآور شد: هم اکنون این برخورداری از آب در روستاها به بیش از ۷۴ درصد رسیده است.

وی همچنین اصلاح و مرمت شبکه انتقال آب روستاهای مازندران به طول ۷۱ کیلومتر از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اظهار داشت: از سال ۹۰ تا پایان سال ۹۷ یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه انتقال آب روستاهای استان اصلاح و مرمت شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: هم اکنون یکهزار و ۷۰۷ روستا با ۴۴۲ هزار و ۶۲ مشترک ، ۲۱۸ دهنه چشمه و ۳۷۵ حلقه چاه آب زیر پوشش شرکت آب وفاضلاب روستایی استان مازندران است.

اخبار مرتبط

آلودگی روستاهای مازندران حرکت کاهشی کرونا را کند کرد

۴۰۰ طرح آب‌رسانی روستایی در مازندران در حال اجرا است

0 نظر

ارسال نظر

capcha