جای مدارس تخصصی کارآفرینی در مازندران خالی است

جای مدارس تخصصی کارآفرینی در مازندران خالی است

به گزارش مازندروز به نقل از مهر، کامران اصغری پیش ازظهر جمعه در نشست با کارآفرینان استان با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات اشتغال کشور با ترویج فرهنگ کارآفرینی حل می‌شود، گفت: فرهنگ کارآفرینی را باید از مدارس و همان سال‌های ابتدایی به فرزندانمان بیاموزیم و در آنان نهادینه کنیم اما جای خالی مدارس تخصصی کارآفرینی در استان حس می‌شود.

وی با اشاره به راه اندازی دو باشگاه کارآفرینان نوجوان در استان اظهار کرد: باشگاه کارآفرینان نوجوان در محیطی گرم و صمیمی ضمن برقراری ارتباط دوستانه و تعاملی با دانش آموزان به آموزش مهارت‌های کارآفرینی می‌پردازد.

اصغری با اعلام اینکه مدت آموزش در باشگاه کارآفرینان نوجوان دو سال است، ادامه داد: پس از طی دوره اولیه آموزش‌ها به طور متناوب ادامه یافته و پیشرفت دانش آموزان رصد می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: مخاطبان این باشگاه دانش‌آموزان دختر و پسر در رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال و ۱۶ تا ۱۸ سال هستند که می‌توانند با افزایش خلاقیت و نوآوری، آموزش ذهن را پرورش دهند.

وی توانمندسازی دانش آموزان در جهت دستیابی به تجربه عملی کارآفرینی در مقیاس کوچک کمک به دانش‌آموزان جهت تقویت باور نسبت به خود و کشف و واکاوی خلاقیت خود از طریق کوشش و خطا، بهبود مهارت‌های اساسی مانند تصمیم گیری، توانایی کار گروهی، حل مساله و شبکه سازی تقویت نگرش کارآفرینانه نوجوانان و افزایش خلاقیت و نوآوری، عزت نفس، میل به موفقیت، تغییر روش‌های تدریس متناسب با مبانی کارآفرینی با هدف افزایش توانایی‌های کارآفرینانه دانش آموزان و آشنا کردن اولیای دانش‌آموزان با مباحث کارآفرینی به منظور تربیت کودکان و نوجوانان در محیط خانواده برای افزایش توانایی‌های کارآفرینانه آنان را از اهداف راه‌اندازی باشگاه کارآفرینان نوجوان مازندران عنوان کرد.

دو باشگاه کارآفرینان نوجوان در تنکابن و قائمشهر فعال است.

اخبار مرتبط

فعالیت 66 مرکز مشاوره شغلی و کارآفرینی در مازندران/21 هزار فقره مجوز مشاغل خانگی در استا صادر شد

کمپ کارآفرینی دانشجویی طراحی و دوخت پوشاک ورزشی برگزار می شود

وقتی هنر چرخ زندگی را چرخاند/ از بافندگی با پره دوچرخه تا کارآفرینی

0 نظر

ارسال نظر

capcha