برگزاری همایش حماسه اسلامی ۶ بهمن آمل با حضور ۲ شهید گمنام در آمل

برگزاری همایش حماسه اسلامی ۶ بهمن آمل با حضور ۲ شهید گمنام در آمل

سردار عبدالله ملکی در مراسم استانی حماسه اسلامی ششم بهمن آمل که عصر پنجشنبه ۳ بهمن ماه در سالن همایش بانک ملی برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای این حماسه، اظهار کرد: اداره کل حفظ آثار مازندران جمع آوری خاطرات این حماسه را در دستور کار خود دارد که تاکنون تعدادی کتاب توانستیم چاپ کنیم و کتاب بزرگان جنگ جنگل از جمله آن‌ها است.

وی از پژوهش و تدوین بعضی کتاب‌ها با این موضوع خبر داد و تصریح کرد: همچنین کتاب «کارنامه جنگ جنگل و حماسه اسلامی آمل» در دستور کار ما قرار دارد و سه استان گیلان، گلستان و مازندران درگیر هستیم که کارهای پژوهشی آن در حال انجام است و ان‌شالله در سال ۹۹ بتوانیم چاپ کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه ما از سال ۵۹ تا آبان سال ۶۳ درگیر جنگ جنگل‌های شمال بودیم، گفت: ششم بهمن ۶۰ که سی‌وششمین روز زمستان بود که مردم مقاوم آمل در ده ساعت مقاومت با ضد انقلاب درس سختی به دشمنان اسلام دادند که تاریخی شد.

ملکی به پیشینه تاریخی این شهرستان پرداخت و با اشاره به اینکه نام آمل چندین بار در شاهنامه فردوسی آمده است، افزود: آمل وقایعی تلخی چون سیل، زلزله، آتش‌سوزی را پشت سر گذاشت و حماسه اسلامی ششم بهمن بسیار بزرگ و تاریخی است که باید معرفی شود.

وی با بیان اینکه ستاد بزرگداشت حماسه ششم بهمن در آمل تشکیل شده است، عنوان کرد: در روزشمار آن که از یکم تا هفتم بهمن است ۲۰۰ برنامه و ۴۰ برنامه شاخص پیش‌بینی و در حال برگزاری است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با عنوان اینکه آمل با مشاهیر و تاریخش و حماسه اسلامی ششم بهمن متاسفانه توسط مسئولین مازندران خوب معرفی نشد، بیان کرد: سی‌وهشتین سال این واقعه می‌گذرد و فقط از این حماسه اسم «هزار سنگر» مانده است و باید به نسل‌های جوان منتقل کنیم.

ملکی با بیان اینکه برای ایجاد موزه مشاهیر و حماسه اسلامی در آمل تلاش داشتیم و علی‌رغم پیگیری‌های زیاد در آمل و استان این امر محقق نشد.

وی برگزاری همایش بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل را یکی از برنامه‌های این ستاد عنوان کرد و گفت: این مراسم شامگاه شنبه پنجم بهمن ماه با سخنرانی آیت الله گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در آمل و با حضور پیکر دو شهید گمنام برگزار خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به دیدار مردم مازندران و آمل در سال ۸۸ با رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این دیدار یک بار برای مردم آمل اتفاق افتاد و در تلاش هستیم مردم آمل و مازندران در این روز باشکوه هر ساله با حضرت امام خامنه‌ای دیدار داشته باشند.

ملکی از برگزاری بزرگداشت ششم بهمن آمل در سال ۹۹ در سطح ملی خبر داد و گفت: این مراسم قرار است در تالار وزارت کشور برگزار شود و در چهلمین سال این حماسه نیز همایش بین‌المللی مقاومت را در آمل برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه خود از مردم آمل تشکر کرد، گفت: این اتفاق پیام مقاومت در برابر استکبار و ضد انقلاب را با خود به همراه دارد و درسی است که مردم آمل به همه ما دادند و باید این فرهنگ را ترویج کنیم و نیازمند ضروری است که در آمل موزه مشاهیر را حتما ایجاد کنیم و جنگ جنگل را معرفی کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه این اداره کل در حوزه فیلم نیز ورود پیدا کرد، از ساخت مستند سی‌و ششمین روز زمستان خبر داد و افزود: این مستند از شبکه‌های ملی و استانی پخش شده است و ساخت فیلم سینمایی این حماسه نیز در دستور کار قرار دارد.

اخبار مرتبط

کشف حدود ۷۰ قطعه انواع پرنده تاکسیدرمی شده در آمل

فارس من|دستگاه ام‌ارآی در بیمارستان 17 شهریور آمل راه‌اندازی می‌شود

کشف میلیاردی تجهیزات استخراج ارز دیجیتال در آمل

0 نظر

ارسال نظر

capcha