زمینه آزادی ۵۰۰ زندانی جرایم غیرعمد مازندران به زودی فراهم می‌شود

زمینه آزادی ۵۰۰ زندانی جرایم غیرعمد مازندران به زودی فراهم می‌شود

به گزارش مازندروز به نقل از خبرگزاری میزان، سید اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور بهمراه هیات مدیره ستاد در سفر به مازندران، با رییس کل دادگستری، دادستان مرکز استان واعضا ستاددیه مازندران دیدار کرد ودراین دیدار از فراهم کردن زمینه آزادی ۵۰۰ نفر اززندانیان جرایم غیرعمد استان تاپایان سال خبرداد.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه سال گذشته با برگزاری ۴۰۰ جشن گلریزان در کشور چندین هزار نفر از از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند، تصریح کرد: متاسفانه سهم استان مازندران ازجشن‌های گلریزان بسیار کم بوده است وامیدواریم با تدبیر عملی رییس دادگستری مازندران شاهد پررونقی جشن‌های گلریزان درشهر‌های استان و آزادی زندانیان باشیم.

جولایی بابیان اینکه این زندانیان غالباً به جرم صدور چک بی‌محل و عدم توانایی در پرداخت مهریه و دیه در زندان هستند، ابرازامیدواری کرد با اختصاص ساختمانی برای ستاد دیه استان، تقویت نیرو‌های ستاد وبرگزاری جشن گلریزان در ۲۲ شهر بزرگ استان، زمینه آزادی زندانیان بیشتری فراهم شود.

مدیر عامل ستاد دیه کشور با قدردانی از حمایت مراجع قضایی استان در کاهش جمعیت زندان‌ها بر ضرورت اقدامات فرهنگی در سطح استان تاکید کرد و گفت: توقع ما این است، استان مازندران نیز به مانند استان‌های خوزستان، آذزبایجان شرقی و هرمزگان، پیشرو در برگزاری جشن‌های گلریزان وآزادی زندانیان باشد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران نیز با تشکراز زحمات ستاد دیه کشور، با بیان اینکه ستاد دیه بار زیادی را از دوش جامعه و خانواده‌های مددجویان برمی دارد گفت: آسیب‌های اجتماعی و تبعات زندان، متوجه جامعه و ارکان خانواده است و ستاد دیه در کاهش این آسیب‌های اجتماعی بسیار تاثیرگذاراست.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری ضمن اظهار خوشحالی از فراهم کردن زمینه آزادی ۵۰۰ زندانی جرایم غیرعمد اظهارداشت: دادگستری استان مازندران همه مساعی و همت خود را مصروف خواهد کرد تا با همکاری دستگاه‌های اجرائی و شهرداری‌ها ومردم نیکوکار شور و نشاطی در امورآزادسازی زندانیان ایجاد شود و در راستای سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری زندان ها، بیشتر از گذشته تاثیرگذار باشد.

در این جلسه، یساقی، علی مهربان نائب رییس ستاد دیه کشور و مدیر کل زندان‌های استان مازندران، گزارشی از عملکرد سال‌های ۹۸ و ۹۷ ارائه دادند.

شایان ذکراست براساس گزارش نائب رئیس ستاد دیه کشور، در سال گذشته ۱۳۹ نفراززندانیان استان با کمک ستاد دیه آزاد و در ۹ ماهه گذشته نیز ۱۲۱ نفر اززندانیان مازندران، از زندان آزاد شدند.

اخبار مرتبط

آزادی ۳۰۴ ‌زندانی‌ با محوریت محکومان مالی در مازندران

رهایی ۲۰ زندانی از بند

۴۰۲ زندانی مالی غیرعمد مازندران مشمول کمک های مالی می شوند

0 نظر

ارسال نظر

capcha