حرکت تخت‌گاز نساجی برای فرار از سبقت پیکان

حرکت تخت‌گاز نساجی برای فرار از سبقت پیکان

نساجی‌ که از ۱۶ بازی انجام شده موفق به کسب ۱۶ امتیاز شده است و اکنون در رتبه دهم جدول رده‌بندی قرار گرفته، اگر قصد دارد نتیجه‌ای بهتر از فصل گذشته کسب کند باید از ۱۴ بازی پیش رو در لیگ نوزدهم ، دست‌کم ۲۰ امتیاز به دست بیاورد تا از نساجیِ لیگ هجدهم عقب نماند.

نساجی در صورت پیروزی در بازی فردا فاصله‌اش با پیکان را به ۶ امتیاز می‌رساند ، اما در صورتی که پیکان پیروز دیدار فردا باشد، با وجود فاصله چهار پله‌ای در جدول، به لطف تفاضل گل بهتر از نساجی سبقت خواهد گرفت.

فاصله نساجی با چهار تیم پایین‌تر در جدول یعنی ذوب‌آهن، پارس جنوبی جم، سایپا و پیکان بسیار اندک است و با توجه به تقابل سایپا با گل‌گهر قعر جدولی و بازی ذوب‌آهن و پارس جنوبی جم و احتمال پیروز شدن یکی از این دو تیم، در صورت پیروز نشدن نساجی در دیدار فردا، احتمال سقوطش در جدول بالاست.

شاگردان «رضا مهاجری» در ۱۶ دیدار پشت‌سر گذاشته خود بازی‌های خوبی به نمایش گذاشتند، اما ضعف‌شان در گلزنی و از دست دادن موقعیت‌ها سبب شد که نتوانند از این بازی‌های خوب روی زمین و مالکیت‌های بیشتر نسبت به حریفان استفاده مناسبی ببرند.

کادر فنی نساجی در تعطیلات نیم‌فصل و پس از جدایی تعدادی از بازیکنان، با جذب چند بازیکن جدید ، اردوی تدارکاتی نیم‌فصل را در بندرعباس و اصفهان پشت سر گذاشت و تا حالا با قوای بیشتر و بهتر و آرامشی که از استقلال مالکیتی تیم و به ثبات رسیدن کادر مدیریتی به دست آورده، نیم‌فصل دوم را به قصد رسیدن به جمع تیم‌های نیمه بالایی جدول ادامه دهد.

سرخپوشان قائمشهر در هفته دوم نیم‌فصل نخست پیکان را با نتیجه پرگل ۴ بر ۳ در قائمشهر شکست دادند تا سومین باخت پیاپی پیکانی‌ها مقابل نساجی نیز ثبت شود. فیروزه‌ای‌های تهران هر ۲ دیدار رفت و برگشت فصل قبل را به نساجی واگذار کردند و همین موضوع امید هواداران نساجی برای کسب پیروزی در دیدار فردا را افزایش داده است ف بویژه این‌که پیکان تیم متزلزلی در خط دفاع نشان داده و شانس باز کردن دروازه این تیم برای نساجی و بقیه تیم‌های لیگ برتر تا کنون بالا بود.

خط حمله نساجی نخستین محک دروازه‌بان جدید پیکان

«حسین فرکی» نیز با علم به همین موضوع سعی کرده در تعطیلات نیم‌فصل با جذب یک دروازه‌بان و ۲ بازیکن، تیمش را ترمیم کند.

پیکان در ۱۶ بازی اخیر ۲۹ گل دریافت کرده که بخش مهمی از این گل‌ها ناشی از ضعف تیم در پست دروازه‌بان بود. حریف فردای نساجی پس از شاهین شهرداری بوشهر با ۳۳ گل خورده، دومین خط دفاعی ضعیف لیگ شانزدهم را تا کنون به نام خود ثبت کرد. به همین دلیل فرکی تصمیم گرفت تا با جذب دروازه‌بان بخشی از این ضعف را برطرف کند و بعید نیست که دروازه‌بان جدید پیکان در نخستین تجربه حضورش با لباس این تیم، کار را برای نساجی‌چی‌ها دشوار کند.

«آرام هایراپتیان» دروازه‌بان ۳۳ ساله ۱۹۲ سانتیمتری ارمنستانی که در تعطیلات نیم‌فصل به پیکان پیوسته می‌تواند سدی مقابل حمله‌های احتمالی و برنامه‌های تاکتیکی نساجی در بازی فردا باشد ، دروازه‌بانی که ۱۸ بار لباس تیم ملی ارمنستان را پوشیده و سابقه بازی در لیگ ملت‌های اروپا و مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۰ را نیز در کارنامه دارد.

البته این دروازه‌بان که سابقه پوشیدن لباس تیم‌هایی همچون سوچی، اف‌-سی-آدلر و چند تیم دیگر در روسیه و همچنین تیم‌های آرارات، بانانتس و اورارتو در ارمنستان را دارد، در کارنامه‌اش دریافت ۹ گل در یک بازی را هم دارد که در یک بازی ملی مقابل ایتالیا ثبت شد. با این حال هایراپتیان فردا به واسطه تجربه و انگیزه‌ای که برای نشان دادن توانمندی‌های خود در این سن دارد، می‌تواند کار را برای شاگردان مهاجری دشوار کند.

جدال با سومین خط حمله لیگ

اما این تمام دشواری‌های بازی فردا برای نساجی نیست. نساجی‌چی‌ها در دیدار هفته دوم مقابل پیکان ۳ گل از این تیم دریافت کردند و چیزی هم نمانده بود که در دقایق پایانی بازی نتیجه پیروزی را با تساوی تعویض کنند که اگر این اتفاق می‌افتاد با توجه به فشار زیادی که پیکانی‌ها روی دروازه نساجی وارد کرده بودند، حتی احتمال زدن یک گل دیگر توسط این تیم نیز وجود داشت. این موضوع نشان می‌دهد که پیکان با وجود قرار داشتن در قعر جدول، تیمی تهاجمی است.

برای اثبات این موضوع کافی است نگاهی به گل های زده‌ پیکان داشته باشیم. این تیم که دومین خط دفاع ضعیف لیگ نوزدهم را دارد، با ۲۳ گل زده، پس از استقلال و سپاهان، سومین خط حمله خطرناک لیگ نوزدهم را دارد. به عبارت دیگر نساجی که در ۱۶ بازی اخیر با دریافت ۲۲ گل از نظر دفاعی ضعیف عمل کرده، باید برنامه‌ها و فشارهای سومین خط حمله لیگ نوزدهم را مهار کند.

البته نساجی تا کنون تیم دست و پا بسته‌ای مقابل حریفان نشان نداده و قطعا مهاجری برای دیدار فردا برنامه‌هایی را تدارک دیده است. تیم او در اردوی بندرعباس و اصفهان دو بازی تدارکاتی داشت که یکی را مقابل شهرداری بندرعباس با پیروزی پشت سر گذاشت و از سپاهان شکست خورد. مهاجری در این دیدارها و تمرین‌ها سعی کرد بازیکنان تازه به خدمت گرفته شده را وارد ترکیب کند و برای نساجی به ترکیبی متفاوت نسبت به ۱۶ بازی اخیر در لیگ برسد.

خریدهای زمستانی نساجی

حسین ماهینی، روح‌الله باقری، حامد بحیرایی، سعید کریمی، مهدی رحیمی و حسین کیانی‌مقدم خریدهای جدید نساجی هستند که بر خلاف نیم‌فصل نخست دیگر نیازی به انتظار کشیدن برای صدور کارت بازی ندارند و می‌توانند از فردا در ترکیب تیم قرار بگیرند. از این نظر خیال مهاجری تا حد زیادی راحت است که مشکلات نیم‌فصل نخست را برای استفاده از بازیکنان خریداری شده نخواهد داشت و از همین فردا می‌تواند این بازیکنان را وارد زمین کند.

اضافه شدن ماهینی به نساجی مهم‌ترین انتقال انجام شده برای این تیم بود. شهرت و تجربه ماهینی از یک سو و نیاز نساجی به مهره‌ای اثرگذار در خط دفاع از سوی دیگر این خرید را به یکی از مهم‌ترین خریدهای نساجی تبدیل کرد. حضور ماهینی می‌تواند فردا خط دفاع نساجی را مستحکم‌تر از دیدارهای گذشته کند و در ادامه فصل نیز به خط دفاع نساجی آرایش دفاعی بهتر و البته سکوهای هواداران این تیم آرامش بیشتری بدهد.

نساجی در دیدارهای قبلی مشکل گلزنی هم داشت که برای حل این چالش «روح‌الله باقری» را در فصل نقل و انتقالات زمستانی جذب کرد. مهاجم پیشین شهر خودرو که سابقه بازی در مازندران با لباس تیم منحل شده خونه‌به‌خونه را دارد و فضای فوتبال مازندران و نساجی را به خوبی می‌شناسد. باقری با هت‌تریک در بازی نیمه‌نهایی جام حذفی ۹۶-۹۷ بین تیم‌های خونه‌به‌خونه و استقلال خوزستان، دیدار ۱ بر صفر باخته را به پیروزی ۳ بر ۱ تبدیل کرد تا برای نخستین بار تیمی از مازندران به فینال جام حذفی فوتبال ایران برسد. هواداران نساجی فردا امید زیادی به حضور او در زمین و تبدیل کردن موقعیت‌ها به گل توسط این مهاجم گیلانی دارند.

«مهدی رحیمی» مدافع جوان اصفهانی سپاهان بازیکن دیگری است که در ۱۴ بازی پیش رو می‌تواند همراه با ماهینی و مدافعان کنونی نساجی شرایط این تیم را در خط دفاع بهبود بخشد. نساجی ۲ بازیکن نیز برای میانه زمین جذب کرده است. «حامد بحیرایی» هافبک دفاعی زردپوشان اصفهان که به صورت قرضی به نساجی آمده ، می‌تواند به کمک تیم مهاجری بیاید تا نساجی در میانه میدان و خط دفاع با مشکل کمتری مواجه باشد. «حسین کیانی مقدم» بازیکن خط هافبک نیز نقطه اتکای بعدی نساجی در دیدار فردا و بازی‌های آتی است.

فرصت طلسم‌شکنی

نماینده استان‌های شمالی در لیگ نوزدهم باید فردا از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه شهدای شهر قدس مهمان پیکان تهران شود و برای کسب ۳ امتیاز ارزشمند خارج از خانه تلاش کند.

نساجی در فصل جاری تا کنون موفق به کسب پیروزی خارج از خانه نشده و دیدار فردا مقابل تیمی که چهار پله پایین‌تر از نساجی و در محدوده خطر جدول، یعنی رتبه چهاردهم قرار دارد فرصت مناسبی برای شکستن طلسم پیروز نشدن در خارج از خانه برای نساجی است. شاگردان مهاجری در هفت بازی خارج از خانه‌ای که انجام دادند چهار شکست و سه تساوی به دست آوردند تا از ۲۱ امتیاز ممکن فقط ۳ امتیاز را کسب کنند.

دیدار فردای پیکان و نساجی را «میثم حیدری» سوت خواهد زد و «تورج عیوض‌محمدی» و «محمد نادری» نیز کمک‌های حیدری هستند.

بنا به اعلام صدا و سیمای مازندران، با اعزام گروه تصویربرداری به این ورزشگاه از سیمای مازندران، دیدار پیکان-نساجی قرار است به صورت زنده پخش شود.

اخبار مرتبط

درخواست مدیرعامل نساجی از مجلس

برای دیدن هواداران نساجی لحظه‌شماری می‌کنم

سنت شکنی نساجی در آغاز تمرینات پیش فصل

0 نظر

ارسال نظر

capcha