هشدار مدیریت بحران مازندران در پی ورود سامانه سرد بارشی

هشدار مدیریت بحران مازندران در پی ورود سامانه سرد بارشی

علی اصغر احمدی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد تمهیدات لحاظ شده برای ورود سامانه سرد بارشی و پیامدهای ناشی از آن که از عصر روز جمعه توسط سازمان هواشناسی مازندران پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین آسیب به مازندران در سال ۹۸ و اسفند ۹۷ بوده است، از این جهت هشدارهای لازم  انجام و به دستگاه‌ها نیز دستورات لازم داده شد و ادوات و تجهیزات نیز در محورهای استان مستقر شده است.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین نگرانی ما در حوزه سرما است و بارش شدید مورد انتظار نیست، تصریح کرد: با توجه به بارش برف در ارتفاعات به رانندگان توصیه شده از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و همچنین به کشاورزان و باغداران نیز توصیه‌های لازم داده شده است، البته کشاورزی فعلاً در استان نداریم  و تنها بحث برداشت باقی مانده مرکبات روی درخت‌ها است که باید انجام شود.

مدیر کل مدیریت بحران مازندران خاطرنشان کرد: بارش‌ها طی روز جمعه و شنبه ۴ و ۵ بهمن ماه در بالادست برف و پایین دست باران است اما با توجه به کاهش ۱۰ درجه‌ای دما بارش برف در برخی مناطق نیز مورد انتظار است.

احمدی  در مورد پروژه‌های نیمه کاره پس از سیل اسفند  ۹۷ و فروردین ۹۸ نیز افزود:  پروژه‌های مربوط به احداث‌ پل‌ها  توسط پیمانکاران دستگاه‌های آب منطقه‌ای و بنیاد مسکن بوده که در دست اجرا بوده و احتمالا با بارش شدید باران رودخانه‌ها تحت تاثیر قرار بگیرد اما با توجه  به اینکه احداث‌ پل‌های جدید از استاندارهای لازم برخوردار است و فاصله ارتفاعی آن لحاظ شد، امکان آسیب به پروژه کم است اما بارش‌ها قطعا ادامه روند تکمیل پروژه‌ها را با وقفه روبرو خواهد کرد.

وی ادامه داد: برای پل قائمشهر و زیرآب تامین اعتبار شده و نقاط پر خطر زیرآب که خیتبان  ۱۷ شهریور منطقه بیمارستان زیرآب بوده، دیواره‌سازی آن در حال انجام است، همچنین در شهرک فرهنگیان و پل سفید نیز بسیج مشغول فعالیت است و اگر آب بالا بیاید نباید مشکلی ایجاد کند.

مدیر کل مدیریت بحران امازندران بیان کرد: در نکا و بهشهر نیز لایروبی‌ها انجام شده و شاید بارش‌ها آورده املاحی داشته باشد اما به پروژه‌ها آسیبی وارد نخواهد کرد و پل گرجی خیل تخریب کامل شده است و کارهای مطالعاتی توسط بنیاد مسکن در حال انجام است.

احمدی عنوان کرد: پل پارومحله که عرشه آن پایین بود و خاروخاشاک گیر می‌کرد، هزینه برای آن در نظر گرفته و بالا آورده شد و در بهنمیر نیز بودجه لحاظ شد تا با همکاری شهرداری ارتفاع پل افزایش پیدا کند  و شهردار نیز اعلام‌کرد که در حال انجام است، بدین ترتیب قاعدتا نباید در حوزه پل‌ها مشکل جدی داشته باشیم.

وی گفت: در جویبار نیز مشکلاتش در حوزه روستای گالش کلای بابلسر بود که آب به روستاهای جویبار رفته بود و ۶۰۰میلیون تومان به راه و شهر سازی دادیم تا ۴ آبریز که مشکل داشتند کارهایش انجام شود و لایروبی نیز در نقاط بحرانی مانند شهرک صنعتی آن نیز انجام‌شده است.

اخبار مرتبط

هشدار سفر به استان‌ها

هشدار هواشناسی

وعده کار عالی و درآمد بالا پوچ از آب درآمد!

0 نظر

ارسال نظر

capcha