پرچم فوتبال ایران به دست دختران در تاجیکستان بالا می‌رود

پرچم فوتبال ایران به دست دختران در تاجیکستان بالا می‌رود

به گزارش مازندروز به نقل از ایلنا، تیم ایران را بازیکنانی مثل نسرین قمی، رقیه صومعه (مازندران)، فهیمه ارزانی، مهدیه محمودی‌نیا (اصفهان)، زهرا محمدزاده، فاطمه سرورزاده (خراسان رضوی)، مارال ترکمان، مهدیه محمدزاده، فاطمه لطفی، نگار یعقوبی (تهران)، زهرا کیانی‌منش، زیبا افروغ (خوزستان)، زینب کرمی (کرمان) و هانیه فرهادی (فارس) تشکیل می‌دهند و هدایت آن را نیلوفر اردلان به عهده دارد. اردلان که امید زیادی به موفقیت تیمش در این تورنمنت دارد، درباره شرایط تیم زیر 20 سال فوتسال دختران می‌گوید: «تورنمنت فوتسال کافا در رده زیر 20 سال برای نخستین بار برگزار می‌شود و دختران ایران هم نخستین بازی‌های ملی‌شان را انجام می‌دهند، به جز سه بازیکنی که در تیم ملی فوتبال بوده و بازی‌های کافا را تجربه کرده‌اند.

برای شرکت در این مسابقات دو اردو داشتیم. در اردوی نخست 17 نفر را از بین 22 نفر انتخاب کردیم و در این اردو هم روزی دو جلسه تمرین کرده‌ایم و خدا را شکر به آمادگی مورد نظرمان رسیدیم.» اردلان به آسیب‌دیدگی چند ملی‌پوش در لیگ برتر فوتسال بانوان اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: «با توجه به اینکه ملی‌پوشان در لیگ بازی می‌کنند چند مصدوم داشتیم و نتوانستیم با نفرات کامل تمرین کنیم اما روزهای آخر یکی دو جلسه تمرین کردند و می‌خواهیم از این مسابقات دست پر برگردیم.»

سرمربی تیم فوتسال جوانان در مورد ارزیابی تیم‌های شرکت کننده در تورنمنت کافا می‌گوید: «مسابقات ما از چهارشنبه آغاز می‌شود و ما با تاجیکستان، افغانستان، قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان، تیم‌های حوزه آسیای مرکزی رقابت خواهیم کرد و فکر می‌کنم مسابقات از سطح خوبی برخوردار باشد چون برخی کشورها تیم‌های فوتسال‌شان به تازگی تشکیل شده و غیر از قرقیزستان و ازبکستان که در فوتسال بزرگسالان تیمداری کرده‌اند بقیه تیمداری نکرده بودند و در فوتبال بودند که فکر می‌کنم بازیکنان‌شان را از فوتبال انتخاب کرده و در مسابقات شرکت کنند و از نظر آمادگی جسمانی بازی‌ها می‌تواند در سطح خوبی برای بازیکنان ما باشد.»

نیلوفر اردلان با اشاره به اینکه این تیم می‌تواند آینده تیم فوتسال زنان ایران را تأمین کند، ادامه می‌دهد: «برای تقویت تیم‌های بزرگسالان باید چنین تیم‌هایی داشته باشیم و بتوانیم هر ساله در مسابقات آسیایی شرکت کنیم که ملی‌پوشان تجربه لازم و کافی را برای آینده کسب کنند. قرار است در صورت تصویب، مسابقات آسیایی زیر 20 سال دو سال آینده برگزار شود که امیدوارم این اتفاق رخ داده و بازیکنان ما با آمادگی کافی به تیم ملی بزرگسالان اضافه شوند، چراکه هدف از تشکیل این تیم کمک به تیم ملی بزرگسالان است. به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بتوانم به تیم ملی جوانان و سایپا رسیدگی کنم و فقط نگرانی من از نبودنم در بازی با شهروند ساری است چون به عنوان یک سرباز هستم و باید برای کشورم و برافراشتن پرچم کشورم تمام تلاشم را انجام دهم و به همین جهت به این مسابقات می‌رویم تا به هدف‌مان دست یابیم.» لیلا صوفی‌زاده نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال هم پیش از سفر تیم به تاجیکستان به اردوی تیم رفت تا به بازیکنان و کادرفنی روحیه بدهد: «شما آینده تیم ملی فوتسال بزرگسالان را تأمین می‌کنید. اینکه شما به عنوان برترین‌ها به اردوی تیم فوتسال دعوت شده‌اید یکی از بهترین فرصت‌هایی است که در زندگی نصیب‌تان شده و امیدوارم بهترین بهره را از این فرصت ببرید. از شما می‌خواهم تلاش خود را به کار گیرید تا در اولین تورنمنت کافا بهترین عنوان را به دست آورید. فدراسیون فوتبال در کنار کمیته زنان از هیچ تلاشی برای حضور شما در مسابقات و برگزاری اردوهای آماده‌سازی دریغ نکرده و امیدوارم عملکرد خوبی را در اولین حضورتان ثبت کنید.» تیم فوتسال دختران ایران در این رقابت‌ها با تیم‌های فوتسال جوانان ازبکستان، ترکمنستان، افغانستان و تاجیکستان بازی می‌کند. بازی‌ها به صورت دوره‌ای در یک گروه ۶ تیمی برگزار می‌‌شود و تیم ایران در اولین مسابقه فردا (جمعه) برابر میزبان (تاجیکستان) قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

مدیرعامل نساجی: پرونده فکری برای کمیته استیناف کم اهمیت است!/ در هفته‌های پایانی حواس‌مان به فوتبال پاک باشد

امید به بقا در قائم‌شهر پُررنگ شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha