لزوم مصرف بهینه انرژی در پی برودت هوا/ افزایش 4 میلیون متر مکعبی گاز در مازندران

لزوم مصرف بهینه انرژی در پی برودت هوا/ افزایش 4 میلیون متر مکعبی گاز در مازندران

به گزارش مازندروز به نقل از خبرگزاری فارس، معمولا فصل سرد سال که می‌شود با توجه به افزایش مصرف گاز برای اینکه با احتمال افت فشار مواجه نشویم بحث اعمال محدودیت خواهیم داشت که مردم با همکاری خود می‌توانند جلوی محدودیت در مصرف سوخت را بگیرند که در این زمینه معمولا اطلاعیه صادر می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است؛ با توجه به برودت و سرمای هوا و افزایش بی‌سابقه مصرف گاز و انواع انرژی در کشور و محدودیت تامین سوخت نیروگاه‌ها و به منظور پیشگیری از قطع برق  تا حد امکان نسبت به کاهش  دست‌کم ۲۰ درصد مصرف برق و گاز خود از امروز تا دو هفته آینده همکاری کنند.

مردم  با مصرف صحیح برق، می‌توان در مصرف گاز نیز صرفه جویی نمود چرا که بخش عمده سوخت نیروگاه های کشور از گاز طبیعی تامین می شود.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: هشدارهایی در ارتباط با افت فشار گاز داده شده که در این زمینه احتمال افت فشار گاز با توجه به برودت هوا وجود خواهد داشت.

احمدپور افزود: با توجه به اینکه احتمال افت فشار گاز در مازندران زیاد است در این صورت بحث اعمال محدودیت سوخت در صنایع استان را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در صورت افت فشار گاز بحث اعمال محدودیت سوخت در صنایع استان را خواهیم داشت تا برای مصرف خانگی مشکلی نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران بیان کرد: شب گذشته مصرف گاز مازندرانی‌‌ها به ۳۶ میلیون مترمکعب رسید که نسبت به شب قبل ۴ میلیون مترمکعب بیشتر شده که به‌دلیل کاهش دما بوده است.

احمدپور با تاکید بر ضرورت اعمال مدیریت در مصرف بهینه گاز، خاطرنشان کرد: اگر مردم یک درجه وسایل گرمایشی خود را کمتر کنند ۵ تا ۶ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران نیز دراین‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: با توجه به بحث سرمای هوا اطلاعیه‌ای مبنی بر مصرف بهینه برق برای استان‌ها صادر شده است.

رضا غفاری با بیان اینکه در حال حاضر مصرف برق در مازندران ۸۰۰ مگاوات است، اضافه کرد: مصرف برق در این فصل از سال یک‌سوم مصرف تابستان است.

وی تصریح کرد: به‌منظور اینکه نیروگاه‌ها از مدار خارج نشوند و همچنین سرمای هوا بحث اعمال مدیریت مصرف را خواهیم داشت که لازم است مردم همانند گذشته با ما همکاری کنند.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha