پرداخت نیمی از بدهی وزارت بهداشت به داروسازان تا پایان سال

پرداخت نیمی از بدهی وزارت بهداشت به داروسازان تا پایان سال

دکتر محمدرضا شانه ساز عصر روز پنجشنبه در نشستی با معاونان غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی منطقه یک کشور در ساری میزان بدهی وزارت بهداشت به این بخش ها را حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
وی با اعلام این که میزان بدهی به داروسازان و تولید کنندگان تجهیزات پزشکی تا پایان آذر ماه امسال ۲ هزار میلیارد ریال بیشتر از سال گذشته است، افزود : تا پایان اسفند ماه سال گذشته میزان بدهی ما به این شرکت ها حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال بود در حالی که بر اساس تازه ترین گزارش که مربوط به پایان آذر ماه است ، میزان بدهی به ۶۰ هزار میلیارد ریال رسید.

شانه ساز گفت : تا پیش از تحریم ظالمانه به دلیل این که این شرکت ها مواد اولیه خود را به صورت فاینانس و مدت دار خریداری می کردند ، مهلت خوبی به ما می دادند و مشکلات آن چنانی با خرید مدت دار نداشتند، ولی در شرایط فعلی که باید خرید نقدی و حتی با پیش پرداخت انجام بدهند، این بدهی ما برای شرکت های داروسازی و تجهیزات پزشکی مشکل ساز شد.
وی پیش بینی کرد که با توجه به پیشنهادات ارائه شده در لایحه بودجه ، برای سال آینده مشکلات این بخش کاهش یابد.
نشست روسا و معاونان آموزشی و غذا و دارو دانشگاههای علوم پزشکی منطقه یک کشور شامل دانشگاههای علوم پزشکی شاهرود ، بابل ، مازندران ، سمنان ، گیلان و گرگان صبح امروز در ساری آغاز به کار کرد.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha