نامناسب بودن دریا برای صیادان و فعالیت‌های دریایی

نامناسب بودن دریا برای صیادان و فعالیت‌های دریایی

به گزارش مازندروز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، اداره کل هواشناسی مازندران با صدور اخطاریه شماره ۱۴ دریایی، نسبت به فعالیت‌های دریایی هشدار داد.
در این اخطاریه آمده است:به اطلاع کلیه فعالان و بهره‏ برداران دریای خزر می‎رساند، بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‌‏ ‎یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوّی و دریایی، از بعدازظهر جمعه ۴بهمن ماه ۱۳۹۸، با شمالی شدن جریانات سطح زمین و عبور موج از تراز میانی جو، شاهد وزش باد شدید در فرا ساحل و سواحل استان خواهیم بود که در نتیجه آن، دریا از سمت غرب موّاج و به تدرج طوفانی خواهد شد، این وضعیت تا صبح یکشنبه ۶بهمن ادامه خواهد داشت.
بر این اساس، در این مدت بیشینه سرعت وزش باد نزدیک ساحل تا ۱۵متر بر ثانیه (۵۴کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل تا ۲۰متر بر ثانیه (۷۲کیلومتر بر ساعت) پیش‎بینی می‎شود.
همچنین بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل تا ۳.۵ و دور از ساحل تا ۴.۵متر برآورد می‌شود.
توصیه‎ کاربران دریایی: با توجه به شرایط ذکر شده، در این مدت وضعیت دریا برای کلیه فعالیت‎های دریایی و دریانوردان مناسب نخواهد بود.
همچنین هواشناسی مازندران در پی سوالات مطرح شده از جانب مردم و بویژه باغداران در رابطه با سامانه بارشی جمعه شب و روز شنبه ۵بهمن اعلام کرد:
با توجه به بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی و با توجه به مقدار فشار و دمای لایه‌های مجاور سطح زمین؛ شرایط برای وقوع بارش برف در شهر‌های ساحلی و جلگه‌ای مازندران مساعد نیست لذا باغداران نگران سرمازدگی و یخ زدگی مرکبات نباشند.

اخبار مرتبط

پویش تشکیل زنجیره انسانی در سواحل مازندران

راهکارهای زنده نگه داشتن کشتیرانی در خزر در صورت تداوم کاهش تراز آب دریا

دریای خزر برای فعالیت‌هایی دریایی مواج و طوفانی است

0 نظر

ارسال نظر

capcha