کشت گلخانه ای و زراعت چوب در مازندران توسعه یابد

کشت گلخانه ای و زراعت چوب در مازندران توسعه یابد

به گزارش مازندروز به نقل از  مهر، احمد حسین زادگان شامگاه چهارشنبه در نشست با مدیران مجموعه هلدینگ های شستا با بیان اینکه زمین‌های مناسب کشاورزی در استان وجود دارد، گفت: متأسفانه کمتر به توسعه کشت گلخانه‌ای در استان پرداخته شده است و باید این عقب ماندگی را جبران کنیم.

وی ادامه داد: توسعه کشت گلخانه‌ای ۱۰ برابر فضای باز سود و صرفه اقتصادی دارد و می‌توان در حوزه شرق، کشت گلخانه‌ای را توسعه دهیم.

حسین زادگان یادآور شد: در حوزه شرق که سموم کشاورزی در نهایت به میانکاله وارد می‌شود و به آن آسیب می‌زند باید کشت‌های گلحانه ای را توسعه دهیم.

استاندار مازندران عنوان کرد: در کشت‌های گلخانه‌ای، مصرف سموم و کود شیمیایی کمتر خواهد بود و باید در این حوزه گام برداریم.

حسین زادگان با بیان اینکه شهرک صنعتی هزار هکتاری با اولویت صنایع تبدیلی و پاک پیش بینی شده است، گفت: در جلسه با وزارت صمت، مقرر شد این شهرک در شرق استان ایجاد شود.

استاندار مازندران یادآور شد: مشکل تهیه زمین شهرک هزار هکتاری بزودی حل می‌شود و با ایجاد آن، سرانه زمین صنعتی استان به حدود سه هزار هکتار خواهد رسید.

وی خواستار توسعه زراعت چوب در اراضی شیبدار استان شد و حمایت منابع طبیعی را برای واگذاری اراضی مورد نیاز ضروری دانست و افزود: در حوزه گردشگری نیز از ظرفیت گردشگری دریایی استفاده خوبی نداشته ایم.

حسین زادگان خواستار ورود هلدینگ ها برای توسعه گردشگری دریایی و فعالیت‌های آبزی پروری دریایی در استان شد و گفت: ۱۳۴ نقطه ساحلی برای واگذاری به سرمایه گذاران و ایجاد اسکله دریایی شناسایی شده است که در دهه فجر این طرح اجرا می‌شود.

اخبار مرتبط

استاندار مازندران: ارتباطم با دانشجویان دائمی می‌شود/ دانشجویان مراقب نفوذی‌ها باشند

توزیع رایگان نهال درختان در شهرستان نور

واحدهای اقتصادی ورشکسته در مازندران تعیین تکلیف می شوند

0 نظر

ارسال نظر

capcha