کشتی گیر مازندرانی همچنان در صدر برترین آزادکاران جهان

 کشتی گیر مازندرانی همچنان در صدر برترین آزادکاران جهان

به گزارش مازند روز به نقل از  خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، فدراسیون بین‌المللی کشتی (فیلا) در پایان رقابت‌های کشتی آزاد جام متئو پلیکونه در ایتالیا به عنوان یکی از مسابقات رنکینگ‌دار، رده‌بندی جدید آزادکاران برتر جهان را اعلام کرد.
بر اساس قانون اتحادیه جهانی کشتی، برندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز تورنمنت‌های رنکینگ به ترتیب ۸، ۶ و ۴ امتیاز کسب می‌کنند، در صورتیکه در هر وزن تعداد کشتی‌گیران کمتر از ۱۰ نفر باشد ۶ امتیاز، بین ۱۱ تا ۲۰ نفر ۸ امتیاز و بیشتر از ۲۰ نفر نیز ۱۰ امتیاز به این تعداد امتیاز افزود می‌شود.
محمدحسین محمدیان دیگر کشتی گیر مازندرانی که پس از ۴ سال محرومیت به میادین بازگشته است، با کسب مدال طلا در تورنمنت متئو پلیکونه ایتالیا ۸ امتیاز گرفت و با توجه به حضور ۲۱ کشتی گیر در رقابت‌های وزن ۹۷ کیلوگرم این مسابقات، ۱۰ امتیاز دیگر به وی تعلق گرفت تا در مجموع صاحب ۱۸ امتیاز شود و با مجموع ۱۸ امتیاز رده هشتم رنکینگ برترین‌های جهان را از آن خود کند.
امیرحسین زارع کشتی گیر مازندرانی و نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران نیز در این رقابت‌ها با شکست عنوان‌دارانی همچون بلال ماخوف روس موفق به کسب مدال طلا شد تا با توجه به حضور ۱۱ کشتی‌گیر در این وزن در مجموع صاحب ۱۶ امتیاز شود و با همین تعداد امتیاز در رده نهم رنکینگ برترین سنگین وزن‌های جهان قرار گیرد.
در میان دیگر اوزان المپیکی، حسن یزدانی با تکیه بر رده نخست رنکینگ در وزن ۸۶ کیلوگرم بهترین جایگاه را در میان کشتی‌گیران ایران دارد، رضا اطری (مازندران) در ۵۷ کیلوگرم در رده ششم حضور دارد و یدالله محبی نیز در سنگین وزن هشتم است.
قهرمان کشتی جهان و المپیک گفت: تمرینات بدنسازی را شروع کرده ام و شرایطم رو به بهبود است.
حسن یزدانی افزود: بعد از جراحی زانویم، با کمک مربیان و پزشکان تمرینات بدنسازی سبک را فعلا آغاز کردم.
یزدانی خاطر نشان کرد: تمام تلاشم را می‌کنم تا شرایط مناسب و لازم را برای بازگشت به میدان قبل از المپیک توکیو بدست آورم و شرایطم روز به روز بهتر شود.

اخبار مرتبط

مصاف سه کشتی گیر مازندرانی در کرواسی

شانس زیاد غول مازندرانی برای تصاحب مدال طلا!

راه‌اندازی نخستین دفتر انجمن کشتی آزاد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

0 نظر

ارسال نظر

capcha