خبر خوب| طلسم چندین ساله کم‌آبی سد شهیدرجایی ساری شکست/ احتمال سرریز شدن در بهار 99

خبر خوب| طلسم چندین ساله کم‌آبی سد شهیدرجایی ساری شکست/ احتمال سرریز شدن در بهار 99

به گزارش مازندروز به نقل از  خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، طی سال‌های گذشته باتوجه به تنش‌های خشکی که در مازندران پشت سر گذاشتیم سطح منابع آبی استان ازجمله سدها و آب‌بندها به پایین‌ترین حد ممکن رسید و حتی برخی از مناطق اثری از آب‌بندان نبود، گویی در این مکان آب‌بندانی وجود نداشت.

 

نگرانی از خشکسالی و تنش آبی در مازندران که مردم همه چیز خود را از آب دارند تا حدی رسید که سال 97 برخی از شالیزارها در حسرت کشت سالی ماندند و زمین‌هایشات متروکه ماند.

اما در شرایطی که خشکسالی به سرعت پیش‌می‌رفت در روزهای پایانی سال 97 درپی بارندگی‌های سیل‌آسا که البته بدون خسارت هم نبود شرایط طور دیگری رقم خورد و تمام منابع آبی استان سیراب شدند.

 

ازجمله منابع آبی استان، سد شهیدرجایی ساری که بارندگی‌های خوب موجب شد طلسم چندین ساله آن بشکند و سال گذشته سرریز کند.

درحال حاضر نیز این سد از حجم ذخیره آبی خوبی برخوردار است و اگر بارندگی‌های تداوم داشته باشد بهار سال 99 سرریز خواهد شد.

 

وضعیت خوبی ذخیره آبی این سد باتوجه به اینکه در مسیر جاده دودانگه قرار دارد کشاورزان را به نسبت به سالی که پیش رو دارند دلگرم کرده و امیدوار هستند سال پررونقی را پیش رو داشته باشند.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد:  درحال حاضر ذخیره آب سد شهیدرجایی ساری به ۱۲۲ میلیون مترمکعب است.

 

محمدابراهیم یخکشی با بیان اینکه حجم ذخیره آب در سد شهیدرجایی ۱۶۲.۵ میلیون مترمکعب است، افزود: این سد از سال ۷۶ احداث شده و تاکنون ۶ بار سرریز شده است.

وی در پایان گفت: درصورت ادامه بارش‌ها سد شهید رجایی ساری در بهار 99 سرریز می‌شود.

اخبار مرتبط

امام جمعه ساری: مذاکرات فرسایشی نشود

دیوار کج پارک بانوان ساری

قتل یک جوان 19 ساله با سلاح گرم در ساری

0 نظر

ارسال نظر

capcha